Afwerkingen in de horeca

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Beste lezer,

De lokale restaurateur heeft me gevraagd een aantal van zijn tafels opnieuw af te werken. Op het moment staan ze in de botenlak en we zijn op zoek naar een andere en indien mogelijk matte afwerking met ongeveer dezelfde bescherming. Het gaat om grenenhout.

Welke producten kunnen jullie mij aanraden?


Dank
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Nog wat aanvullende informatie. Ik ben van plan de tafels helemaal af te schuren en dus op een nieuw oppervlak de afwerking aan te brengen. Het is niet de bedoeling dat de tafels nog geler worden dan ze al zijn.

Is parketlak een idee of misschien een hardwax? En zou dit ook op een nieuwe tafels kunnen van ceder hout?
 

DaandeW

Actieve deelnemer
22 jun 2015
61
2
Doorwerth
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben zelf ook op zoek naar matte meubellak, en deze leek me redelijk. Nadeel voor mij is dat hij de houtkleur ook iets bleker schijnt te maken.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Het opblekende effect valt erg mee bij lichtere houtsoorten (bijv. eiken), bij echt donker hout is het wel verstandig om even een proefstukje op te zetten.
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
alle water gedragen pu lakken voldoen. Houd er bij matte lakken wel rekening mee dat ze door slijtage/wrijving wel plaatselijke meer gaan glimmen in het gebruik.
Goede ervaring met 2-K pu lakken; die zijn net even wat harder. De ondergrond is wel vrij zacht ( grenen) dus de laagdikte mag niet te hoog worden, anders breekt de laklaag op de zachte ondergrond en springen de stukken lak er plaatselijk af. Dus maximaal 2-3 lagen aanbrengen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.