Lidded box

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Het lijkt allemaal zo simpel maar het is zoo pittig om te maken. Maar daardoor erg leuk.

Houtsoort: Meranti, heb ik nog een flink voorraadje van dankzij mijn pa en het voelt niet zo slecht wanneer ik aan het oefenen ben als dat ik een mooi stuk lijfhout sta te vernaggelen.

20150815_110351.jpg
Zo lekker om je toolrest dicht op je werkstuk te zetten, de vorige bank was meestal 3-4 cm minimaal op afstand.

20150815_112915.jpg
Deksel vormgeven, volgende keer andersom doen zodat de grain aaneensluit, leermomentje...

20150815_113656.jpg
Passend stuk maken om deksel weer op te zetten, hopelijk zit het een beetje vast.

20150815_113704.jpg
Woohoooo, het past! En lekker strak ook.

20150815_125111.jpg
De rest vormgeven en schuren maar.

20150815_132955.jpg 20150815_132917.jpg
Beetje finisher eroverheen en mijn eerste poging tot lidded box is klaar.

Wat is het superleuk om zo'n ding te maken.

*edit: Grrrrrrrrr! Ik dacht dat het 12:30 zou zijn ofzo. Maar nee hoor, al bijna 14:00 uur, time flies when your having fun. Tijd voor boodschappen etc :).
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Potje is te klein...snoepie past er niet in...hahaha

Knap dat je al zo klein draaiwerk kan maken, dat belooft veel goeds. Qua vorm spreekt het mij niet direct aan maar dat is een smaakkwestie natuurlijk. Er is veeeel geschreven over vormgeving.... Beauty is in the eye of the beholder......
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi wim....

leuke vorm, mooie kleuren.
je hebt de smaak goed te pakken.... Ik snap het. Nieuwe draaibank..... En die dan wil je niet anders.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Potje is te klein...snoepie past er niet in...hahaha

Knap dat je al zo klein draaiwerk kan maken, dat belooft veel goeds. Qua vorm spreekt het mij niet direct aan maar dat is een smaakkwestie natuurlijk. Er is veeeel geschreven over vormgeving.... Beauty is in the eye of the beholder......

Een Rick, ik ben nog heel erg zoekende qua vorm, ik start gewoon en zie wel waar ik eindig. ik wil me nu nog geen beperking opleggen door iets op internet te zoeken en dat proberen na te maken.

Ik kan niet wachten tot mijn basis niveau omhoog gaat, lijkt me zo gaaf om een schaakset te maken.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Potje is te klein...snoepie past er niet in...hahaha

Gewoon even een kwartiertje op zuigen en dan past hij wel. ;)

Het zijn leuke potjes geworden.

Ik heb nog een week vakantie en ben nu zeker van plan om eens flink te gaan draaien.
Te beginnen met een een paar nieuwe handvatten voor een paar beitels.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie creaties Wim.
Wat nieuw speelgoed allemaal doet met een mens, hé.
Zo'n microbe heeft geen tijd wanneer je gaat stoppen met draaien.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Mooie woning voor boktor. Ik vind dat je echt vooruit gaat. Ja over de vorm of smaak kunnen we twisten. Ik zeg altijd als jij het maar een mooie vorm vind.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Wim,
Ik volg de woorden van Roestige Spijker. Je bent volop bezig met je experiment fases.
Wat het van mij betreft, heel goed bezig.
Kun je er geen wierook of geurstokjes insteken.
Dit zie ik als toepassing.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.