PDA

Bekijk Volledige Versie : Lidded box

Wimmel
15-08-15, 12:54
Het lijkt allemaal zo simpel maar het is zoo pittig om te maken. Maar daardoor erg leuk.

Houtsoort: Meranti, heb ik nog een flink voorraadje van dankzij mijn pa en het voelt niet zo slecht wanneer ik aan het oefenen ben als dat ik een mooi stuk lijfhout sta te vernaggelen.

34149
Zo lekker om je toolrest dicht op je werkstuk te zetten, de vorige bank was meestal 3-4 cm minimaal op afstand.

34150
Deksel vormgeven, volgende keer andersom doen zodat de grain aaneensluit, leermomentje...

34151
Passend stuk maken om deksel weer op te zetten, hopelijk zit het een beetje vast.

34152
Woohoooo, het past! En lekker strak ook.

34153
De rest vormgeven en schuren maar.

34154 34155
Beetje finisher eroverheen en mijn eerste poging tot lidded box is klaar.

Wat is het superleuk om zo'n ding te maken.

*edit: Grrrrrrrrr! Ik dacht dat het 12:30 zou zijn ofzo. Maar nee hoor, al bijna 14:00 uur, time flies when your having fun. Tijd voor boodschappen etc :).

Wimmel
15-08-15, 18:16
En de 2e, dit keer van Flamed Maple (thanks Rick, machtig hout!), nu eerst even koken en eten.

34171

34172

34173

rickkoorman
15-08-15, 18:32
Potje is te klein...snoepie past er niet in...hahaha

Knap dat je al zo klein draaiwerk kan maken, dat belooft veel goeds. Qua vorm spreekt het mij niet direct aan maar dat is een smaakkwestie natuurlijk. Er is veeeel geschreven over vormgeving.... Beauty is in the eye of the beholder......

Roestige Spijker
15-08-15, 19:40
Hoi wim....

leuke vorm, mooie kleuren.
je hebt de smaak goed te pakken.... Ik snap het. Nieuwe draaibank..... En die dan wil je niet anders.

Wimmel
16-08-15, 04:52

Knap dat je al zo klein draaiwerk kan maken, dat belooft veel goeds. Qua vorm spreekt het mij niet direct aan maar dat is een smaakkwestie natuurlijk. Er is veeeel geschreven over vormgeving.... Beauty is in the eye of the beholder......

Een Rick, ik ben nog heel erg zoekende qua vorm, ik start gewoon en zie wel waar ik eindig. ik wil me nu nog geen beperking opleggen door iets op internet te zoeken en dat proberen na te maken.

Ik kan niet wachten tot mijn basis niveau omhoog gaat, lijkt me zo gaaf om een schaakset te maken.

SunRayes
16-08-15, 12:50

Gewoon even een kwartiertje op zuigen en dan past hij wel. ;)

Het zijn leuke potjes geworden.

Ik heb nog een week vakantie en ben nu zeker van plan om eens flink te gaan draaien.
Te beginnen met een een paar nieuwe handvatten voor een paar beitels.

sirjacobsd
17-08-15, 07:22
Mooie creaties Wim.
Wat nieuw speelgoed allemaal doet met een mens, hé.
Zo'n microbe heeft geen tijd wanneer je gaat stoppen met draaien.

Wimmel
22-08-15, 15:33
Nog een poging, wederom niet tevreden maar het idee was leuk :).

34449

344503445134452 3445334454

Roestige Spijker
22-08-15, 18:40
Niet te streng voor jezelf zijn en gewoon doorgaan met plezier.

Wim Kluck
22-08-15, 22:07
Mooie woning voor boktor. Ik vind dat je echt vooruit gaat. Ja over de vorm of smaak kunnen we twisten. Ik zeg altijd als jij het maar een mooie vorm vind.

Wimmel
23-08-15, 06:56
De onderkant is ok, de bovenkant is een verschrikking ;).

Morgen maar eens verder knutselen

sirjacobsd
23-08-15, 10:50
Wim,
Ik volg de woorden van Roestige Spijker. Je bent volop bezig met je experiment fases.
Wat het van mij betreft, heel goed bezig.
Kun je er geen wierook of geurstokjes insteken.
Dit zie ik als toepassing.