Een nieuwe rolmaat!

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Een vriendin van mijn vrouw stuurde wat dingetjes op uit Amerika.
Voor mij had ze er een rolmaat bij gedaan :D

Alles is groter in Amerika, dus even een pingpong-balletje ernaast voor de vergelijking.
Heel groot is ie niet. Net zo groot als een 5 meter rolmaat, maar breed is ie wel!

1.jpg


Nou komt die breedte wel goed uit, want de cijfertjes zijn lekker groot, dus dat scheelt zoeken naar een leesbrilletje


2.jpg



Zoals verwacht is ie in Inches, en dat kan met hout best handig zijn,
Nou hoef ik mm's niet te tellen als ik iets meet, dat zie je in een oogopslag, maar met die breuken heb ik wat meer moeite.
Ik blijk niet de enige want ze hebben hier netjes de breuken bij gedrukt!
1/16 en 1/32 kan je nu toch snel vinden

3.jpg


Oke ik ben blij met deze rolmaat, en wat ik altijd fijn vind is wanneer aan de zijkant van een rolmaat-kastje staat hoeveel je moet bijtellen wanneer je een binnenmaat meet
En jawel dat staat er op!!! Geweldig. Maar medelijden heb ik wel met de amerikanen.

4.jpg
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Corporated Henrik In Norway Accesoires.


Okay nu weer serieus.
Er staat uiteraard aan de andere zijde wel een merk op het kastje, maar dat is de naam van het bedrijf waar de vriending werkt.
Het zijn relatiegeschenken.

Dus heb ik even gevraagd waar ze die dingen vandaan hebben.
Nou ik heb toch al nooit geluk: Voor zover ze weet, bestaat dat bedrijf niet meer :(
Ze zou daar nog even achter aan gaan. geluk is dat zij dicht bij de bron staat die dat regelt dus, als er nog wat te vinden is komt het boven water.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.