voorstellen

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo allen,

Mijn naam is Jos. Ik ben 52 jaar en speel al vanaf mijn 18de jaar met hout. Het meeste heb ik mij zelf aangeleerd. Ik doe het dus puur voor mijn hobby. In het begin kocht ik mijn hout op maat. Later ben ik begonnen om het hout zelf te verzagen en op maat te brengen. Momenteel ben ik zonder machines, ik heb alles verkocht. Woensdag krijg ik mijn nieuwe speeltoestellen,
zaag, schaaf en afzuiging van Hammer. Dan zullen er wel weer nieuwe projecten geregeld worden, o.a. een nieuw slaapkamerameublement en een groot dressoir.
Hierbij een paar voorbeelden van gemaakte projecten. Mijn eigen gemaakte werkbank, een
TV kast, de wieg voor mijn kleinzoon en een doosje.



Attached files
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
als eerste welkom op het forum, en moet zeggen zou gauw als jij je nieuwe speelgoed krijgt ben ik erg benieuwd wat voor moois je nog meer gaat maken. want wat je tot dusver heb gemaakt, kan meinig meubelmaker jaloers op zijn.

Hans
 
A

Athanor

Guest
Jos, welkom op ons forum! Mooie werkstukken laat je ons zien. Complimenten!

Hou je ons op de hoogte van de ervaringen met je nieuwe machines? Ik ben ook wel benieuwd naar de vervaardiging van je nieuwe werkbank. Heb je daar t.z.t. nog een beschrijving en mogelijk foto's van?

Je hebt al veel ervaring, ik nodig je uit die met ons te delen in de verschillende topics die hier worden besproken.

Veel succes met de nieuwe uitrusting!

Fons
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Jos, welkom op het forum, nou als ik zie wat voor moois je allemaal gemaakt hebt, zou ik maar gauw deze hobby maar weer oppakken. De tv meubel trok mijn aandacht, gewoon super zoals je die gemaakt hebt.
Ad
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo Ad,
Mijn hobby ben al die tijd nog gewoon aan het uitoefenen. Ik heb na mijn voorstelling al verschillende werkstukken gepost. Deze link wilde ik nog een keer laten zien vanwege het notenhout wat gebruikt is in de wieg. Ik weet dat dat het zelfde hout is wat Rick te koop aan bied. We komen namelijk bij dezelfde houthandel. Het notenhout wat Rick heeft is ooit een grote bestelling geweest voor een biljartkeu-fabrikant. Klinkt als slecht nederlands. De fabrikant is failliet gegaan en de houthandel heeft de hele partij terug gehaald.
Groet Jos
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@Joppe, wat maak je mooie spullen man! Hoe bevallen de nieuw machines uit Oostenrijk?

@Rick, ik heb jou noten balkjes zelfs meegenomen! Liggen hier te wachten op een passende bestemming! Voor alle duidelijkheid, we hebben hier geen houtkachel :lol:

jaap
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Geertjun,
Wat heet zelf ontwerpen. Ik loop wel eens door meubelwinkels om te kijken wat er zoal staat. Daar zie ik dan vormen verhoudingen die ik in mijn hoofd opsla. Wanneer ik dan daadwerkelijk voor mijzelf wat ga maken dan maak ik van die informatie gebruik en werk het uit in een groffe tekening. Aan de hand van die tekening reken ik de hout hoeveelheid uit an ga aan het werk.

Jaap dank voor het compliment. Ik word er bijna verlegen van. Houtbewerken is voor mij een hobby die ik al lang doe. Met het ouder worden is het geduld en daardoor de preciesie toegenomen. Ik maak nog steeds erg veel met de hand. Vooral goed passende verbindingen vind ik leuk om te maken. Daar heb ik al eens eerder wat over geschreven.
De Hammer collectie is voor mij nu wel compleet. De lintzaag was de ontbrekende schakel. De machines zijn nauwkeurig in te stellen en doen gewoon wat ze moeten doen. De ergenis die ik bij mijn vorige machines had ben ik nog niet tegen gekomen. Daar bleef ik bezig om alles af te stellen. Heeft ook met mijn eigen vooruitgang in het nauwkeurig werken te maken.

Groet Jos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.