Palissander met splint combineren met ander hout

Tom Haarman

Nieuw lid
21 aug 2014
5
0
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een tafeltje 600x600mm, gemaakt uit latten van verschillend hout. Onlangs heb ik een paar geschaafde planken palissander met splint weten te vinden en die probeer ik nu te combineren met andere houtsoorten. Ik dacht tussen de split zijde een soort te plaatsen die sterk overeen komt met die kleur, maar wel een tekening heeft. Misschien een lichte Hollandse Iep of iets dergelijks? Voor de donkere zijde dacht ik aan Amerikaans noten.

Zijn er forumleden die ervaring hebben met het combineren van houtsoorten en hebben jullie misschien tips/ideeën voor soorten hout die ik eens kan proberen.
Ik heb al Essen, padoek, wenge en zebrano in huis. Die combineren in ieder geval niet :).

De geschaafde delen Palissander die heb:

IMAG0587.jpg


De tafel hieronder heb ik al eens eerder gemaakt. Daar moet het dus het kleine zusje van worden.

IMAG0589.jpg
 

DaandeW

Actieve deelnemer
22 jun 2015
61
2
Doorwerth
Vandaag deze creatie gemaakt, achtereenvolgens (als ik het goed heb) esdoorn, essen, kers en walnoot. Hier en daar nog een stukje zebrano.
 

Bijlagen

  • IMG-20150804-WA0010.jpg
    IMG-20150804-WA0010.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 307

DaandeW

Actieve deelnemer
22 jun 2015
61
2
Doorwerth
Het wordt een salontafeltje, linkerplank is inderdaad walnoot. Ik heb nog wat iepen, ik denk dat ik daar aan de kopse uiteinden een tafelpootconstructie van ga maken. Iepen past hier heel mooi bij.
 

Tom Haarman

Nieuw lid
21 aug 2014
5
0
Bedankt Martijn, ik ga vanmiddag gelijk kijken bij de houthandel.
Ik kan dit bericht (nog) niet aanpassen dus laten we het maar houden op het verschil tussen een professional en een hobbyist.... :eek:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.