oude rustbuster

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Voor het stralen van een oude eiken balk heb ik een oude rustbuster gekregen.
Helaas wist de milde schenker ook niet hoe dat ding werkt.
Op het keteltje past een stofzuiger met een in- en uitlaat.
Een dikke flexibele darm past op beide openingen.
Op het andere eind van deze darm zit een kubusvormig stuk met een kleine ronde opening en een grote vierkante opening.
Onderaan het keteltje zit een pijpje.
DSCN1724.jpg
DSCN1726.jpg
DSCN1727.jpg
En dan is er nog een aparte darm met een spuitpistool en een aanzuigstuk met lange ijzeren pin aan.
Maar dit sluit nergens op aan...
Wie weet hoe dit ding werkt?
 

RoTo

Actieve deelnemer
27 dec 2013
102
2
49
Leiden
www.rotobouw.nl
Luchtslang op het pistool, de zwarte slang van het pistool op de stofzuiger ( dat is de aanvoer van de straalmiddel ) dikke zwarte slang zuig je het straalmiddel weer op voor hergebruik en het metalen pijpje is voor de ontluchting zodat de stofzuiger niet vacuum zuigt.
ps je heb om te stralen wel een zware compressor nodig.
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Als ik het goed begrijp heb ik nog een slag nodig die op de pijp onderaan het keteltje zit en het andere eind van het spuitpistool.
Met een gewone compressor gaat dit dus niet lukken?
Enig idee van het minimum debiet/druk?
 

RoTo

Actieve deelnemer
27 dec 2013
102
2
49
Leiden
www.rotobouw.nl
Druk is niet het probleem maar de lucht opbrengst 1000 liter per minuut bij 100 Psi is wel minimaal wat je compressor moet kunnen leveren minder kan wel maar als je veel straal zal je comressor snel stuk zijn door dat ie de hele tijd draai.
Of er een stuk slang nog aan moet ben ik niet zeker van dat zou je moeten uit testen maar ik denk het eigenlijk niet.
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Dan is mijn compressor inderdaad te klein.
Toch begrijp ik het niet goed...
Als ik u goed begrijp sluit ik het stukje slang (lengte 1.20 m) aan onderaan het keteltje???
Maar dan heb ik zo weinig bewegingsvrijheid....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.