Rietveld tuinstoel

klusserben

Nieuw lid
17 apr 2008
8
0
Bij toeval kwam ik op dit forum terecht en vond het wel leuk om te zien wat andere gemaakt hebben.
Nu dit is mijn laatste werkstuk. Ik wilde een afwijkende tuinstoel en vond een schets van deze Gooi-se tuinstoel ontworpen in ongeveer 1930door de grote Rietveld .
Ik ben een voorstander van hergebruikt van materialen en maakt dan ook mijn werkstukken hoofd zakelijk van oudhout of resthout.
De zijjukken zijn gemaakt van de zijkanten van een grenenbed. de rugleuning en zitvlak planken heb ik uit oude vloerdelen gezaagd. De vier klossen onder her juk komen uit resthout van een eikenparketvloer.
Hij zal deze week door mijn vrouw worden geschilderd in kleuren uit die tijd rood en geel.
Zal een andere keer weer wat op dit forum zitten nu ga ik eerst laden maken in de aanrechtkastjes, lijk ons handig hoef je minder te buiken als het achter in het kastje ligt.
ben[

Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Klusserben,

Ook welkom op ons forum en een mooie tuinstoel. Ik ben ook helemaal voor het hergebruik van hout. Hier in de buurt is iemand die de kiststoel van Rietveld in allerlei formaten maakt, ook tijdloos mooi. Maak je wel een paar foto's voor ons van de aanrechtkastjelades (scrabbelwoord?).

vr.gr.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.