Binnenkant vaas afwerken.

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Beste mensen,
Ik heb weer een nieuw probleem. Ik heb een hoge, smalle vaas gemaakt op de draaibank. De binnenkant is echter zo smal dat ik er niet met mijn hand in kan. Wat is de beste (gemakkelijkse) manier om de binnenkant mooi glad te schuren van een dergelijk object?

Groet,
Johan
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Quote Liam Flynn: "I sand as far as my fingers go..."
Want als je er met je hand niet in kan kan ook niemand voelen dat het niet glad is toch?
 

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Ik was al heel hard aan het nadenken wat Nico bedoelde maar ja, nu is het al verklapt. Ik heb ook een handje gevonden welk er in past (van m'n kleinzoon) maar die mag ik (nog) niet gebruiken van m'n vrouw. Wordt het toch pionieren om de beste manier te vinden. Bedankt voor jullie reacties.

Johan
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Half vol met gebroken kiezel, deksel er aan plakken en LANGZAAM laten draaien, kom morgen terug en alles is egaal, schuur zover als je vinger rijkt, houd schuurpapier met forcepts/hemostats, en niet met je vingers in de ogen, wat meer ??, je kan het ook zwart maken van binnen, en niemand kan het zien hoe het er uitziet :D

forceps or hemostats.jpg

Een ring draaien die in de opening past waar geen vinger in kan, zoiets dergelijks ;)

hollow form.jpg
 
Laatst bewerkt:

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
een prachtige vorm heeft dit laatste draaiwerk van Leo Van Der Loo.

En een indrukwekkend dynamisch lijnenspel door de nerven . Mijn blik blijft maar ronddraaien van de onderkant naar rechterkant , tot in de hals van de vaas (doos?, pot?, ) ,
De ronde vorm wordt op deze wijze op een prettige manier "afgetast"

groeten,
Ornament
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
een prachtige vorm heeft dit laatste draaiwerk van Leo Van Der Loo.

En een indrukwekkend dynamisch lijnenspel door de nerven . Mijn blik blijft maar ronddraaien van de onderkant naar rechterkant , tot in de hals van de vaas (doos?, pot?, ) ,
De ronde vorm wordt op deze wijze op een prettige manier "afgetast"

groeten,
Ornament

Thank you for your kind remarks :D
Met een deksel is het misschien een doos, en zonder een vaas?? ;)

White Elm with Black Walnut +.jpg White Elm.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.