Festool Domino DF500 - Adapter afzuigsysteem

Nicolas_V

Actieve deelnemer
8 feb 2015
80
0
Antwerpen (B)
Ik heb deze week een Festool Domino DF500 besteld.
In afwachting daarvan (en om zo snel mogelijk met de machine aan de slag te kunnen van zodra ik hem heb) wil ik al naar een oplossing zoeken om de machine aan te sluiten op mijn afzuiging.
Momenteel heb ik een flexibele slang liggen met binnendiameter van 40mm welke perfect op mijn huidige tools past. Nu heb ik gezien dat deze Domino machine een kleinere aansluiting heeft (27mm ?) en zoek dus een oplossing (verloopstuk) om mijn huidige slang met de Domino te verbinden. (Ik kan de slang van 40mm ook weglaten en dan heb ik een aansluiting met 134mm buitendiameter of 130mm binnendiameter)

Ik zou het liefst een stuk slang vinden van 27mm gezien dit toch iets handiger werkt dan wanneer er een slang van 40 aan hangt veronderstel ik. Ik had even gekeken om de antistatische slang van Festool mee aan te schaffen maar vind deze toch wat duur voor een simpel slangetje... (140€ voor 5 meter ?)

Hebben jullie hier oplossingen voor ? Ben nog niet langs de zelfbouwmarkt geweest dus nog niet kunnen kijken of ik een oplossing in elkaar kan knutselen.

Thanks ! :)
 

Nicolas_V

Actieve deelnemer
8 feb 2015
80
0
Antwerpen (B)
Heb ik hiermee dan ook geen slang van 27mm nodig en dan de aansluitrubber voor de machine zelf ?

Gebruiken jullie de antistatische slangen of de gewone ?
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Heb ik hiermee dan ook geen slang van 27mm nodig en dan de aansluitrubber voor de machine zelf ?

Gebruiken jullie de antistatische slangen of de gewone ?

Mijn Festool machines sluit ik met eenzelfde hulpstuk aan op mijn Starmix stofzuiger. Voor de Domino past de afzuiging IN DE MOND van het hulpstukje, voor de invalzaag past DE MOND van het hulpstukje IN de opening van de machine. Naar mijn weten bestaat dit hulpstukje voor verschillende diameters van darm (normaal gezien voor de verschillende diameters die op de festoolstofzuigers gebruikt worden).
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Heb ik hiermee dan ook geen slang van 27mm nodig en dan de aansluitrubber voor de machine zelf ?

Gebruiken jullie de antistatische slangen of de gewone ?

Persoonlijk gebruik ik geen antistatische slang en heb geen problemen, enkel met mijn Makita bandschuurmachine kan ik nogal onaangename ontladingen krijgen.
 

Nicolas_V

Actieve deelnemer
8 feb 2015
80
0
Antwerpen (B)
Ik heb deze week een Festool Domino DF500 besteld.
In afwachting daarvan (en om zo snel mogelijk met de machine aan de slag te kunnen van zodra ik hem heb) wil ik al naar een oplossing zoeken om de machine aan te sluiten op mijn afzuiging.
Momenteel heb ik een flexibele slang liggen met binnendiameter van 40mm welke perfect op mijn huidige tools past. Nu heb ik gezien dat deze Domino machine een kleinere aansluiting heeft (27mm ?) en zoek dus een oplossing (verloopstuk) om mijn huidige slang met de Domino te verbinden. (Ik kan de slang van 40mm ook weglaten en dan heb ik een aansluiting met 134mm buitendiameter of 130mm binnendiameter)

Ik zou het liefst een stuk slang vinden van 27mm gezien dit toch iets handiger werkt dan wanneer er een slang van 40 aan hangt veronderstel ik. Ik had even gekeken om de antistatische slang van Festool mee aan te schaffen maar vind deze toch wat duur voor een simpel slangetje... (140€ voor 5 meter ?)

Hebben jullie hier oplossingen voor ? Ben nog niet langs de zelfbouwmarkt geweest dus nog niet kunnen kijken of ik een oplossing in elkaar kan knutselen.

Thanks ! :)


Correctie: Met de 40mm slang weggelaten is de diameter van de andere aansluiting 34mm buiten en 30mm binnen ;)
 

Nicolas_V

Actieve deelnemer
8 feb 2015
80
0
Antwerpen (B)
Ik rijd misschien best eens naar de zelfbouwmarkt en hopelijk hebben ze daar een flexibele slang vna 27mm diameter...

Indien ze deze niet hebben: heeft er iemand zo'n festool D27 slang liggen en kan die mij zeggen welke buitendiameter de aansluiting D27-DM-AS heeft ?

Thanks !
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Kijk eens naar vijverslang.
In de bouwmarkt of tuincentrum liggen meestal diverse maten.
Ik rijd misschien best eens naar de zelfbouwmarkt en hopelijk hebben ze daar een flexibele slang vna 27mm diameter...

Indien ze deze niet hebben: heeft er iemand zo'n festool D27 slang liggen en kan die mij zeggen welke buitendiameter de aansluiting D27-DM-AS heeft ?

Thanks !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.