Afmetingen stijlen en regels garagepoort

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik ga binnenkort een garagepoort maken . Het worden twee vleugels van 125 cm breed en 204 hoog.
Zijn er standaardafmetingen voor de regels en stijlen? Of welke maten worden algemeen aangenomen.
De poort gaat uitgevoerd worden in Noors Grenen.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
40 of 38 mm dik
120 mm breed, vroeger 150 mm.
Smaller kan wel, 100 mm is het minimum, een slot icm met een glassponning is vaak maatgevend, maar daar heb je bij een poort geen last van.
 

PBT

Actieve deelnemer
Doorgaans maak ik de stijlen dorpels 40 (of 56mm bij kaderprofiel) x 140mm, en de onderste dorpel 40/56x 200 afhankelijk van het model deur of poort. Zo heb je ook na het infrezen van bv een 3 puntssluiting nog voldoende hout achter de middelste slotkast zitten, hierbij rekeninghoudend met een glassponning van 17mm.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Het wordt een poort zonder glas. Ik ga proberen om de beplating van de bestaande poort te herbruiken vermits deze nog niet zo oud en in goede staat is. Over het slot moet ik nog eens nadenken. Nu zit er een eenvoudig slot met baardsleutel in. Het betreft uiteindelijk een kleine, vrijstaande garage van een huurhuis.
Nu nog een tweede vraag. Is een tussenregel voldoende (zoals de bestaande poort)?
En hoeveel schoren per vleugel? Eén of twee?
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.