Borenkastje, draagbaar

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Hallo houtbewerkers,

Een tijd niks van me laten horen ivm. drukte met mijn werk als zzp'er. Was ondertussen wel bezig aan een project voor mezelf en de laatste weken eindelijk tijd gehad om het af te ronden.

Het is een borenkastje/kistje wat draagbaar is. Er zitten verschillende soorten spiraalboren, verzinkboren, komboren, speedboren en schroefbitjes in. En er is ook nog ruimte voor uitbreiding. Dus handig alles op één plek voor de klus op locatie en natuurlijk ook in de werkplaats.

Het is gemaakt van berken multiplex, mahonie multiplex en massief mahonie voor de ladefrontjes en trays bovenop. Het hang- en sluitwerk is van massief messing.

Bij deze enkele foto's:

Borenkast_01.jpg

Borenkast_02.jpg

Borenkast_03.jpg

Borenkast_04.jpg

Borenkast_05.jpg

Borenkast_06.jpg

Borenkast_07.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes, David
 
Laatst bewerkt:

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Heel mooi! Mooi strakke lipverbindingen, prachtige materialen.
Mag je terecht trots op zijn, hoor!
Klein vraagje: Blijven de laatjes goed op hun plek als je het kistje optilt, of hebben ze dan de neiging om naar buiten te glijden?
 
A

Athanor

Guest
Fraaie oplossing en zorgvuldig gemaakt met mooie materialen!

Complimenten. Fons
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
die boren zijn verwend!

knap!
Het toont een respect voor de gereedschappen

groeten,
Ornament
 

Braveheart

Actieve deelnemer
3 okt 2012
37
0
Rotterdam
Ja, prachtig gemaakt!!! Complimenten!

















Durf t bijna niet te zeggen, maar het kastje is zo mooi dat de kruiskopschroeven een klein beetje afbreuk aan het vakmanschap doen...
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Bedankt voor alle leuke complimenten.

Je denkt ik ga even iets handigs maken om mijn boortjes/bitjes op te bergen. En gaande weg wil ik het weer veel te mooi maken. Terwijl dat inderdaad voor een gereedschapskist niet nodig is. Maarja het is gelijk weer een goede gelegenheid om je vaardigheden testen.

Inderdaad heb ik ook gedacht dat de lades eruit zouden vallen. Zeker omdat de handgreep voor het dragen niet in het midden zit. Achteraf gezien niet zo handig natuurlijk. Maar goed, ze blijven tijdens het dragen gelukkig op hun plek. En als ze er later toch uitschuiven zal ik er wat op moeten verzinnen.

Groet,
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Bedankt voor alle leuke complimenten.


Inderdaad heb ik ook gedacht dat de lades eruit zouden vallen. Zeker omdat de handgreep voor het dragen niet in het midden zit. Achteraf gezien niet zo handig natuurlijk. Maar goed, ze blijven tijdens het dragen gelukkig op hun plek. En als ze er later toch uitschuiven zal ik er wat op moeten verzinnen.

Groet,

Dat is heel makkelijk te verhelpen door kleine magneetjes (rare earth magnets) in de achterkant van de lade the plaatsen

Ziet er heel mooi uit hoor = Top
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.