Videografische impressie van het maken van een kledinghanger.

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Gemaakt voor een recentelijk gemaakte kledingkast. Het hout is Bibolo met de haak en broek hanger in messing. Het hout is afgewerkt met epoxy en mocht ik ooit nogmaals zo’n projectje doen dan zeker zonder epoxy. Ik wilde graag een harde/ stoot vaste etc/ bescherming maar de epoxy bezorgde me veel meer (na)werk dan ik had geanticipeerd..

Open voor kritiek!

 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Hoeveel werkelijke tijd kruipt er in zo'n kledinghanger? Lijkt me aardig op te lopen als je er zo 4 moet maken :)

Zoals gewoonlijk: prachtig werk en een schitterend filmpje! Kijk er telkens weer met erg veel plezier naar!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Mooi filmpje.
Prachtige hangers!!
Maar...fantastische muziek. Ik heb ze gelijk bij m'n spotify gezet. Straks lekker in de auto luisteren!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Mijn kritiek, ze zijn te mooi om er iets overheen te hangen.;)
Moet je toch nog van die Ikea hangers kopen voor je kleren.:(
Prachtig filmpje ik heb weer met plezier gekeken, mvg.:)
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Prachtige hangers, inderdaad te mooi om iets over heen te hangen.

Goed en duidelijk gefilmd. Meestal spoel ik door voor de highlights maar deze compleet gekeken. Een werkplaats om jaloers op te zijn!

Groeten,
Patrick
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Mooi gefilmd !!

Op een gegeven moment lijkt je het stuk hout in de hand vast te houden en er met de domino een gat in te frezen....heb ik dat goed gezien ? Mijn advies : Niet doen....ken al twee mensen die op deze manier hun hand al hebben doorboort....
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Gaaf filmpje, en aan het einde denk je wat een werk voor 1 hanger, doe je de kast los hangen er al 3 :)

Zit er onder in het gat waar je de hanger vastzet wel een propje hout om de moet weg te werken?

Hoe lang heb he over de 4 hangers gedaan?
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
@ Scheppie Heb het gat niet gedicht met een prop! Was in eerste instantie wel de bedoeling maar… ben het uiteindelijk vergeten.
Ik had eerst een (soort van, noem het maar) prototype gemaakt om de meest efficiente manier van werken te kunnen inzien. Dit niet meegerekend denk ik dat ik net geen uur per hanger heb gewerkt. Het meeste werk zat hem in het schuren ven de hanger zelf en het schuren/polijsten van het messing. Zoals eerder vermeld had ik niet voor epoxy moeten gaan. Dat bracht meer schuren en polijsten met zich mee.. Shellac of Osmo was denk ik ook ok geweest.

@Spaander Goed geteld! Het zijn er vijf.

Harold, Leroy, Patrick & Robert; Thanks!

@Rick Inderdaad, vanuit de hand… Zoals wel vaker trouwens. Zal er op letten, dank voor de waarschuwing!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.