wie heeft de kleinste?

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Hoe groot is jouw werkplaats? :)

Mijn werkplaats meet 2.6x3.8m. :oops:
hierin staan m'n houtvoorraad en m'n machines (vlak/vandiktebank, stationaire zaagtafel, freesbankje, afzuiging)
verder heb ik nog een tuinschuurtje waar m'n andere gereedschap opgeslagen staat zoals de afkortzaag, en al m'n koffers met bijv. accu tollen, lamellofrees, cirkelzaag, bovenfrees, schroef voorraad enz enz. dit schuurtje meet 2.8x3.8m.

foto's
033jpg.jpg


052jpg.jpg


005.jpg


034jpg.jpg


006.jpg


pano.jpg
 

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
Ik denk dat ik gek zou worden in zo'n kleine werkplaats, vind het nu al tijdrovend om men schaafbank van vandikte om te bouwen naar vlakken, laat staan dat ik eerst nog drie machines zou moeten verrijden voor ik bij de machine kan! Respect dat je in zo'n kleine ruimte iets gedaan krijgt.

Mijn werkplaats, zelf in mekaar geknutseld, 60M2, ytong snelbouwstenen, plat dak met gerecupereerde (lees gratis :) ) metalen golfplaten, ook de ramen waren tweedehands en heb dan gebouwd naar de ramen die ik al gekocht had. Binnenin, de vloer laten uitnivelleren en dan met epoxy laten schilderen, dit is op een fiasco uitgedraaid, de vloer is helemaal niet vlak en de epoxy komt op grote plekken los, heb de aannemer dan ook niet betaald. Een bijkomen nadeel is wanneer er zaagstof op de grond ligt de vloer spekglad wordt, je kunt het gevoel vergelijken met zo'n airhockey tafel, net alsof er een laagje lucht tussen je schoenzool en de vloer zit.

Als de financieën het toelaten dan wordt de voorlopige betonplex poort vervangen door een padouk exemplaar, en ook de buitenkat van de garage wordt bekleed met hout.

Heb er nu 6m werkbank, vlakvandiktebank, zaagtafel en freestafel instaan, plus ook nog 2 motoren, laspost, kolomboor, afkortzaag, en wou dat ik 160m2 tot men beschikking had ipv de 60m2 die ik nu heb.

372567437.jpg


370096204.jpg


334632662.jpg
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
mijn kleine wonder ruimte meet 3 x 4,10
daarin staat mij scootmobiel aantal fietsen en koelkast dus veel klusruimte heb ik niet. de plannen zijn om deze zomer goed te gaan isoleren en ondertussen ben ik op schaal aan het tekenen wat en hoe ik de ruimte ga indelen, ik denk aan een verreedbare werkbank, heb een artikel over Roll-Away waar ik een aantal ideen van overneem.

Hans
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Ik werk in het kleine fietse schuurtje van mn pa, deze meet 2,2 m bij 3 m

maar het is dan ook meer een opslag voor gereedschap, als ik echt iets moet zagen of vlakken moet ik mijn machienes al gauw buiten opstellen. Ben daardoor hellaas alleen een mooi weer hobbyist als het om thuis werken gaat

Groetjes, Gert-Jan
 

alm

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
36
0
ik denk toch dat ik de kleinste heb. nl alleen een tafeltje van 40 bij 60 ( cm dus )

staat in een hoekje van een logeerkamer. maar ach ik heb ook alleen nog maar 2 beitels en één zaag. oja en net een klein stanley schaafje gekocht, de rb105 :lol: dat was het

Alm
 

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
Onderwerp: wie heeft de kleinste?

nan23 zei:
wat een droom werkplaats heeft chris zeg pffff...

Ben er eerlijk gezegd best trots op, was mijn eerst 'grote' bouwproject, en heb hem eigenhandig gebouwd van fundering tot het dak.

Maar hoe groot je werkplaats is, hij is altijd te klein! :D Kom nu al plaats te kort!

Nog wat foto's.

Eigenbouw freestafel en afkortzaag metabo

387514211.jpg


Danckaert vlak/vandiktebank, met daarboven eigenbouw afzuiging die verassend goed werkt. Martin zaagtafel met langgatboor erbij gemonteerd.
387514210.jpg


Werkbank op wieltjes, met gietijzeren vlakgefreesd tafelblad, vooral gekocht natuurlijk om laswerken te doen, maar als ik met hout bezig ben, dan leg ik er een plaat mdf van 6MM op en heb ik mooie vlakke houtwerkbank. Natuurlijk qua gemak niet te vergelijken met een echte houtwerkbank, maar in afwachting tot ik tijd heb om zelf een houtwerkbank te maken voldoet deze meer dan goed!

387514346.jpg


Voorraadkasten, gekocht met de bedoeling om alles stofvrij te houden, maar vergeet telkens de deuren dicht te doen, met als gevolg dat er meer stof in de kasten ligt dan erbuiten :D

387514345.jpg


De 'collectie' :)

387514349.jpg


387514348.jpg


Mijn andere hobby die zo mogelijk nog duurder is dan houtbewerken :)

387514347.jpg


Zal goed van pas komen om de bbq aan te steken deze zomer!! Verbazingwekkend hoe vlug je zo'n grote hoeveelheid spanen hebt!

387514389.jpg
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Hallo Chris, best iets om trots op te zijn als eigen bouwproject. Ik moet aan mijnn garage/atelier nog beginnen, maar het zal nog niet half zo groot zijn als de jouwe. :(
 

martus

Actieve deelnemer
16 feb 2010
25
0
Dat klopt Chris,

Ik heb 200m² (10 bij 20 meter atelier). En met al die stationaire machines er in staat het redelijk snel vol.

- Altendorf paneelzaag
- Dewalt radiaalzaag
- dewalt afkort/paneelzaag
- Vertongen Kallefort vlak en vandikte bank met een langat er aan aan de zijkant
- Vertongen langgat
- lintzaag (met wiel van 80cm)
- vertongen topie
- vertongen pneumatische rijboormachine.

En dan het gebruikelijke handgereedschap dat in kasten is opgebergd.
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
om het topic nog eens te steunen, ben gewoon nieuwsgierig naar ieders werkplaats.

mijne 11m op 13m en 3m vrije binnenhoogte

ik weet niet waar ik alle rommel moet steken :oops: van mij mocht het dubbel zo groot zijn.
dromen van een kleine houtopslagplaats, een afzuigingsruimte, een kleine spuitcabine voor lakwerken.
man man :)
 
A

Athanor

Guest
Hallo houtvrienden,

Mijn werkplaats is 42 m2 groot. Hieronder vind je de schets. Inmiddels is de uitbreiding klaar, die kun je in mijn topic daarover nog nalezen: http://woodworking.nl/viewtopic.php?t=223

Komende winter ga ik de inrichting verbeteren, daar zet ik wel weer wat info van op het forum.

Fons



Attached files
 

Marc

Nieuw lid
25 jan 2009
22
0
Hoi,

Mijn werkplaatsje meet 2,5 x 3,50 , gelukkig aan 1 zijde een garagedeur die open kan voor de langere planken :D .

Klein,kleiner,kleinst.
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Sorry, maar ik win.

Ik had een grote 6x14 werkplaats van mijn werk maar nu moet ik het tijdelijk doen met...dit:

Uploaded with ImageShack.us

1x2.5. :roll:
Al het dure gereedschap heb ik binnen ivm jatterij en om ruimte te besparen. Alleen bruikbaar voor klein werk. Ben geduldig bezig met zoeken naar huis met werkruimte.
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
wow houthasses, ik leef met je mee man.... sorry maar daar kon ik gewoon niet in werken.
voor materiaal en gereedschap te stallen ok, maar begin hier maar eens een tafelblad te lijmen?.! :lol:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
hier een paar foto's van mijn enorme werkplaats. hier komt deze week nog een kleine werkbank extra bij in. de houtopslag is de vliering hierboven. afmetingen 3,5x3,5 meter. helemaal op de zolder van ons huis. gelukkig zeurt mijn vrouw niet over het stof als ik onder de krullen naar beneden kom voor koffie :D :D :D

rick

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.