tuintafel douglas balken

wouter34

Nieuw lid
2 mrt 2014
15
0
herpen
hallo graag jullie hulp

nu heb ik iemand die wil een tuintafel van 240x90 van douglas balken die dan met draadeinden aan elkaar zitten is dat iets voor buiten? en hoe zit het dan met het werken van het hout.
ik ben zelf bang dat het hout gaat scheuren en krom gaat staan. de balken zijn 5x15.
 

Bijlagen

  • Idee voor Tafel.jpg
    Idee voor Tafel.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 257

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Mij lijkt dat een verschrikkelijke verspilling van hout, in het beste geval ziet dat er 1-2 jaren nog aanvaardbaar uit, en daarna takelt het compleet af.

Technisch gezien lijkt het ook niet ideaal, als het hout opzwelt gaat die moer zich in het hout duwen, en telkens als het weer krimpt krijg je speling en komt alles los.
Dan zou je het weer kunnen aanspannen, maar je kan dat niet eeuwig blijven doen.
Wil je iets visueel vergelijkbaars maken, dan kan je nog altijd zo'n draadeinde voor de show in de poten steken, een soort zool onder de poten voor het vocht, en het blad beter over de uiteindes van de poten.
Dit ziet er allemaal wel design uit en mensen willen dat hebben, maar op technisch vlak gaat dit in tegen alle gezond verstand.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.