Boom te kappen

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Hoi allen,

Vandaag kwam een kennis me wat hout brengen omdat hij takken van 2 bomen af aan het halen was, althans, hij heeft er een beginnetje mee gemaakt. Hij vertelde dat de rest ook weg mag en ik dacht, laat ik hier eens vragen of er geinteresseerden zijn. Volgens mij is het esdoorn omdat er van die helicoptertjes aan zitten maar ik heb er nog niet veel verstand van.

Een paar foto's van de grootste boom:

Onderkant
20150718_150433.jpg

Top
20150718_150439.jpg

Het blad
20150718_150451.jpg
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Locatie is Montfoort, nabij Utrecht.

Volgens mij is het gratis op te halen of ruilen voor een kratje ofzo. Er zal wel zelf gewerkt moeten worden om de boom te vellen en te zagen.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
De bladeren in de derde foto zijn van Essen, goed hout voor draaien zowel als meubel en timmer hout.

Een boom omdoen bij vreemden is wel een beetje gewaagd denk Ik, verzekering, is er veel vrije plaats waar de boom mag vallen ??

Als je weet wat je doet is het misschien geen probleem, maar Ik zou wel meer willen weten voordat Ik daar aan begon.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Ik sluit me aan bij Leo, je wilt hier zeker geen gezeur door krijgen. Het lijkt op de foto dat de boom van de schuur af groeit, dus ik denk dat je wel erg je best moet doen voordat deze over de schuur valt, maar toch. Ik persoonlijk had de eigenaar de boom laten omzagen, waarna jij de boom opdeelt in hanteerbare stukken en de takken en rotzooi afvoert.

Wel gaaf dat de eigenaar er niks voor hoeft te hebben, zeker de moeite van belonen waard:)
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hoi Wimmel
als je wat meer info hebt over het hout ben ik wel geintreseerd
ik kan niet al het hout gebruiken
maar ik kan zeker de bomen wel veilig afbreken
meschien zijn er nog mensen op het forum die wel een zaterdag willen helpen in ruil voor wat hout ?
Mvg tom
 

beiosto

Nieuw lid
20 nov 2014
5
0
Hoi Wimmel en Tom. Ik wil graag komen helpen op een zaterdag. Laat maar weten wanneer.
Een paar stukjes stam om met mijn nieuwe splijtijzer te experimenteren kan ik goed gebruiken.

Groet,
Benito
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
@Tom: Volgens Leo, en wie ben ik om aan zijn woord te twijfelen :), is het Essen. Ik kan je het nummer van degene geven welke het normaal weg zou halen, dan kan je met hem een afspraak maken. Ikzelf heb verder geen interesse op dit moment.

@Beiosto, neem contact met Tom op, ik geef hem het telefoonnummer zodat jullie een afspraak kunnen maken.
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Bedankt Wimmel
ik neem morgen contact op met de eigenaar
Hopelijk dringt het kappen niet
ik ben de volgende 12 dagen nog druk aan het inpakken
dan even snel alles verhuizen en dan heb ik plek voor die boom lol
@Rene als Landgraaf niet te ver voor je kan je dan wel wat blokken hebben hoor Rene
en Benito ik zal je iets laten weten als ik een datum heb afgesproken met de eigenaar
afhankelijk hoeveel hout het is maak ik eventueel wel een nieuwe post om te kijken of er nog meer geintreseerde zijn
mvg tom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.