Mijn Harvey T60

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hallo allemaal,

Het is eindelijk zover.... Mijn T60 staat nu in de "werkkelder".... "The man cave".
Ook ik heb heel lang zitten wikken en wegen..... Mijn eerste bank was een HBM 1100, prima bankje zeker nadat ik een aantal aanpassingen / upgrades had gedaan.
Maar dan komt er een moment, zoals velen van jullie hebben ervaren, dat het eerste bankje al gauw te klein / zwak is.
Aangezien ik helemaal verliefd ben op schalen draaien en niet veel tussen de centers draai was het voor mij een must dat ik een draaibank zou aanschaffen met een hoge centerhoogte en een verdraaibare / schuifbare hoofdspil met een 3Pk borstelloze motor.

HIER IS IE DAN........:cool:

20150718_093233_resized_1.jpg


Ik de megeleverde pootjes er niet onder gezet omdat ik maar 1 meter 70 groot / klein ben. In plaats daarvan dikke rubber matjes onder de 4 punten gelegd. Deze heb ik van een vrachtwagenchauffeur gekregen.

Verder heb ik 'm schuin gezet zodat ik het tegencenter weg kan draaien.

20150718_093434_resized_1.jpg

20150718_093555_resized_1.jpg

Op deze manier is het uithollen van een schaal of vaas veel prettiger.

De T60 weegt 348 Kg en in elkaar zetten heb je echt wel een hand hulp bij nodig. Zeker als je in een kelder moet zijn.
Alle onderdelen zaten goed in de olie / vet en de draadgaten waren prima getapt. Dus in elkaar zetten viel mij reuze mee.

Vandaag dan ook meteen een paar krullen gemaakt....

20150718_114912_resized_1.jpg

Dit zijn voor mij een paar beste krullen en dan heb ik nog niet een flink aan gezet met de guts..... alleen ff proefdraaien.
Keerzijde van de medaille is dat door het dieper aanzetten er ook wel een stukken los kunnen schieten.
Dat was bij mij het geval... lekker krullen maken en toen TAK tegen het gelaadsscherm.

20150718_114932_resized_1.jpg

Een waarschuwing van de T60 ??? :eek:
Ik was in ieder geval blij dat ik dat ding op had.



Kort samen gevat...... ik ben er super blij mee en hoop dat ik er nog héél véél krullen mee ga maken.

Ps. Hans.... bedankt dat ik bij jou de T60 eerst heb mogen bekijken voordat ik mijn beslissing heb genomen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.720
2.582
Gaanderen
Gefeliciteerd. Ik heb er ook naar lopen kijken in Utrecht. Budget is er nog niet. Je schrijft draaibaren/verstelbare hoofdas. Mij was verteld dat de kop niet draaibaar is.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik heb deze vandaag zien draaien, wat een machtig apparaat. Hoe bevalt het beestje tot dusverre? Voel je je nog steeds als een kind in een snoepwinkel?
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Wim,

Hij bevalt super-de-puper... echt waar.
Je hebt het natuurlijk gezien... dit beest krijg je met geen mogelijkheid van de plaats en ook de motor tot stilstand krijgen is denk ik onmogeljik.
Eerder breekt je beitel of guts over.

Maar ook voor kleiner werk is deze bank geschikt. Je hoeft de centers niet uit te richten. Als ik de hoofdspil verschuif en vast zet en ik schuif het tegencenter zodat de de puntjes bijna raken en dan vastzet ligt alles in lijn. Zowel horizontaal als in lijn met het bed..... super.

Waar heb je deze bank in aktie gezien dan ?
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Bij VDH staat er eentje in de showroom en een klant welke geïnteresseerd was wilde hem zien draaien.

Mooi om te horen dat hij zo goed bevalt :)
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Deze topic heb ik over het hoofd gezien. Te druk bezig geweest met mijn luchtballon en een paar dagen later ben ik op reis geweest.
Een heel mooie draaibank en ik wens u veel succes toe met heel veel draaiplezier.
Laat de krullen maar vliegen.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.452
542
De T60 is staat al een tijdje niet meer op de website van VDH. Dus ze verkopen die daar niet meer?
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Daar is geen boom meer veilig in de buurt :rolleyes:

Lekker draaien nu Peter, maar ben wel voorzichtig, deze keer alleen een waarschuwing met die splinter, maar het gebeurd wel met grotere stukken,

nearly killed.jpg

Ik wil niet je plezier bederven, maar wil wel dat je veilig werkt, zoals mijn handel zegt, Take care and have fun :cool:
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Wim,

Ja, ik ben nog steeds zeer tevreden over deze bank.
Helaas ivm met werk heb ik weinig tijd om te draaien en die spaarzame tijd die ik heb gebruik ik nu om de man-cave op te ruimen en herinrichten.

De verkoper bij VDH vertelde mij dat ze een aantal T60 hadden ingeslagen omdat de euro-koers zeer gunstig was. Vandaar dat ze er nu geen meer hebben (denk ik ).
Door die gunstige koer en het feit dat er geen M33 maar een UN8 draad spil op die machine zit heb ik een koopje kunnen maken.
Op mijn werk heb ik een verloop van UN8 naar M33 laten maken en daardoor ben ik dik te vreden.

Als er nog vragen zijn hoor ik die graag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.