Een Teak houten schaal 25cm X 10 cm

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Het was al weer lang geleden dat Ik Teak gedraaid had, maar het moment dat Ik deze schaal begon te draaien kwam de herinnerde geur gelijk weer terug, Ik heb Teak altijd een genot gevonden om te draaien.

Deze was dat ook, heb hem na het draaien, geschuurd en gepolijst, maar verder niets nodig voor dit wonderbaarlijk hout :D

Teak schaal.jpg Teak schaal 1.jpg Teak schaal profile.jpg Teak schaal bodem.jpg Teak sapwood.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Leo,

alweer eentje minder uit je voorraad ;).
ik weet niet welke geur deze geeft, omdat ik zelf geen teakhout heb... Maar de vorm vind ik weer super, allemaal vloeiende lijnen.
mooi gedaan.
 
A

Athanor

Guest
Mooie en ook diepe schaal Leo, moet een flink blok teak geweest zijn! Toen ik een paar blokroosters van Teak maakte kreeg ik een vettige aanslag op mijn schaaf- en freesmessen. Heb je ook last van die vettigheid met draaien? Of van ingesloten kiezelsteenfragmenten?

Complimenten van Fons.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtige schaal met een bijzondere mooie houtstructuur.
Ik ruik al de geur vanuit Canada.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Hoi Leo,

alweer eentje minder uit je voorraad ;).
ik weet niet welke geur deze geeft, omdat ik zelf geen teakhout heb... Maar de vorm vind ik weer super, allemaal vloeiende lijnen.
mooi gedaan.

Thanks Peter :), nee deze was niet in mijn voorraad, kwam in het bezit van dit stuk hout bij toeval, en was daar heel blij mee :D, Ik krijg de kans op zulke stukken hout zo goed als nooit :(.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie en ook diepe schaal Leo, moet een flink blok teak geweest zijn! Toen ik een paar blokroosters van Teak maakte kreeg ik een vettige aanslag op mijn schaaf- en freesmessen. Heb je ook last van die vettigheid met draaien? Of van ingesloten kiezelsteenfragmenten?

Complimenten van Fons.

Dank je wel Fons :D, Ja een mooie maat hout was het wel, alhoewel Ik eens een volle breedte en halve stam lengte (korte stam) Teak (ongeveer 160cm X 50cm X 10cm) recht van de zagerij heb gehad, en die is helemaal tot schalen verwerkt.

Twee stuks heb Ik mee naar Canada genomen, een dubbele fruit schaal en een salade schaal.

Deze dubbele server is 35cm doorsnede, en de stem heb Ik gedraaid uit roestvrij staal.Teak server.jpg
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
2mooie stukken Leo.
Ik vind het teakhout zelf niet zo spectaculair qua structuur.
Maar ondanks het het feit dat ik het nog nooit heb gedraaid weet ik wel dat het fantastisch hout om mee te werken.
Ik heb 45 jaar geleden een partij kunnen kopen waarvan ik in die tijd de buitendeuren van mijn eerste zelfgebouwde huis heb gemaakt en die herinnering is er nog steeds (heel fijn hout om mee te werken).
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
2mooie stukken Leo.
Ik vind het teakhout zelf niet zo spectaculair qua structuur.
Maar ondanks het het feit dat ik het nog nooit heb gedraaid weet ik wel dat het fantastisch hout om mee te werken.
Ik heb 45 jaar geleden een partij kunnen kopen waarvan ik in die tijd de buitendeuren van mijn eerste zelfgebouwde huis heb gemaakt en die herinnering is er nog steeds (heel fijn hout om mee te werken).

Dank je Rien :), en Ik wed dat die deuren er nog steeds goed uitzien, word wel duur als je nu ditzelfde hout zou moeten kopen denk Ik ??
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.