Scheppach TFE-30 geleider probleemtje

thomdebom

Actieve deelnemer
19 nov 2014
69
0
Ben vandaag is begonnen met het monteren van het frees hulpstuk aan mij Scheppach HM2. Nu heb ik de geleiderail vastgezet en daarop komt het beweegbare deel. Dit beweegbare deel kan er maar op 1 manier op worden bevestigd, maar het loopt niet vlak met de tafel (zie foto). En wanneer ik het beweegbare deel aan het begin van de geleiderail erop schuif en het bruine pinnetje omhoog trek krijg ik het er met geen mogelijk overheen geduwd.

Hoe kan ik dit beweegbare deel stellen ? Of hoort het niet bij het frees hulpstuk?


20150715_153602.jpg

20150715_153712.jpg

20150715_153624 (1).jpg
 
Laatst bewerkt:

jartoos

Actieve deelnemer
27 apr 2015
41
12
Ik denk dat de lagers over het vlakke deel van de metalen geleider moeten lopen en niet over de hoeken zoals op de foto.
Is dit niet mogelijk ?
 

thomdebom

Actieve deelnemer
19 nov 2014
69
0
Weet ik eigelijk wel zeker, maar krijg het er met geen mogelijkheid overheen gerold. Heb de achterste lagers nu maar los gehaald en het beweegbare deel in het midden van de geleiderail geplaatst. Een lager is gewoon weg te groot om terug te plaatsen dus ga ff op zoek naar een kleiner maatje. Misschien dat het helpt. Dank voor je tip
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Is er misschien 1 lager dat dmv een excentrische as gesteld kan worden?
Wordt vaak toegepast om speling te kunnen opheffen.
 

thomdebom

Actieve deelnemer
19 nov 2014
69
0
Ik heb alle lagers bekeken maar geen een die een excentrische as had. Uiteindelijk maar wat krachttermen en een hamer met een handdoek erop los gelaten :) Man man man wat een gezeik, maar uiteindelijk zit het nu op zijn plaats.

Groetjes
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
De onderste lager op de foto moet onder de koker lopen, niet ertegen.
Je behoort de tafel in de lengte op de koker te schuiven.
De lagers zitten excentrisch vastgeschroefd, als je de boutkop draait krijg je meer ruimte.

Succes
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.