Festool CS70 uit 2004

shell

Nieuw lid
15 jul 2015
10
1
Ik heb de mogelijkheid een festool CS70 uit 2004 van iemand in Frankrijk over te nemen maar vraag me af of er veel verschil is tov het huidige model. Ik kan hem helaas nog niet zelf zien, want ik ga volgende week pas op vakantie, en wil hem dan eventueel mee terugnemen.

Heeft de 2004 versie ook de trekzaag functionaliteit, of is het alleen een tafelzaag?
Passen huidige accessories (tafel extensie, etc) ook op dit model?
Is het nog de moeite waard een 11 jaar oude machine te gaan gebruiken?
(ik zou er ongeveer 500 eur voor moeten gaan betalen)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb al mijn festo machines van begin jaren 90 nog in gebruik. Werken allemaal nog prima. Waar ze niet tegen kunnen in landen. Het vliegen heb ik ze wel geleerd maar het landen lukt niet. Voor de rest hangt het af van de gebruiker. Wordt deze machine frequent gebruikt dan moet je voorzichtig zijn.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik heb zelf ook een CS70 waarvan ik denk dat ie uit die periode komt (Op de sticker staat Festool met daaronder in het klein Festo Tooltechnic).
Qua functionaliteit zijn ze hetzelfde, de mijne heeft al een verleng & schuiftafel en die zien er hetzelfde uit als de huidige.
Accessoires zoals de splinterbescherming passen in ieder geval prima op de oude machine.
En onderdelen zijn nog prima te krijgen. Heb recent wat nieuwe onderdelen voor het beestje gekocht die waren versleten en dat was nog prima leverbaar.

500 euro vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant voor die machine. Ik heb 4 jaar gelezen 700 betaald voor de EB-Set (alleen de afzuigslang miste).
Als je 100% zekerheid wil wat betreft accessoires zou je Festool een mailtje kunnen sturen. Mijn ervaring is dat je vrij snel antwoord krijgt.
 

stefanvc

Nieuw lid
22 jun 2015
23
0
Sint-Niklaas
Festo zaagtafels zijn supermachines, maar 500 euro voor een toestel van meer als 10 jaar ?? Als die professioneel is gebruikt is die 10 jaar lang in en uit de bestelwagen geweest. Wie weet hoeveel keer gevallen.
Ze kan er goed uitzien, maar dan nog weet je niks hoe haaks hij nog zaagt. Ik zou die uitgebreid testen op haaksheid voor je je geld afgeeft.
 

shell

Nieuw lid
15 jul 2015
10
1
Inderdaad, ben het wel met jullie eens. Een reality check af en toe is wel goed. Dank
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Ik heb er eentje die volgens mij niet heel veel jonger is (2008) ook tweedehands gekocht. Voor € 650,-. Duidelijke gebruikssporen, maar werkt nog als een trein. Motor loopt heel mooi. Zaagt als een trein.

Nieuwere modellen/met minder gebruikssporen gaan op Marktplaats eerder tegen de € 1000,-... Dus het kan eventueel ook een goeie deal zijn, maar het kan ook veel geld zijn voor een apparaat die eigenlijk al op is...
 

stefanvc

Nieuw lid
22 jun 2015
23
0
Sint-Niklaas
Laatst een toestel van een klant opgestuurd naar Festool voor herstelling en die is bijgehouden wegens gestolen.

Opletten met tweedehands toestellen van festool !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.