Waar op letten bij aankoop Scheppach HM1 ?

jartoos

Actieve deelnemer
27 apr 2015
41
12
Ik ga straks kijen naar een vlak- vandiktebank.

Ik heb al gelezen dat de rubber om de aandrijfrollen een kwetsbaar punt kan zijn en vrij duur om te vervangen.
Zijn er nog andere punten waar ik moet op letten ?

Iemand een idee wat de gangbare prijs is voor dit toestel ?

245166593_1-scheppach-hm1.jpg
 

Stief

Nieuw lid
16 jan 2015
16
0
Walem (Mechelen)
Hallo Jartoos,

ik heb er een aantal maanden geleden één op de kop kunnen tikken voor iets minder als 250€. Dit was inclusief lang-gat boor, zaagtafel en toppie. Was ook nog een extra aandrijfrol bij.
Zoals je al zei, de aandrijfrollen en het gele aandrijf riempje zijn in de gaten te houden. Al is het riempje niet onoverkomelijk qua prijs om te vervangen. De rollen zijn inderdaad al wat duurder. Verder is de machine vrij massief te noemen en kan hier in mijn ogen vrij weinig mis mee zijn. Er van uit gaande dat er niet te veel roest aanwezig is.
Hou wel rekening met het nodige lawaai bij gebruik. De kans is verder ook groot dat er nog een schakelaar voorzien zal moeten worden. Bij de mijne was deze er namelijk niet en om nu telkens de stekker te moeten gebruiken om aan en af te zetten is ook niet alles.

Mvg,

Stief
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.