Pennen zagen op stationaire frees

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Heeft iemand ervaring met het zagen van pennen op een stationaire freesbank. Ik bedoel dan twee zaagbladen met een afstandbus ertussen. Natuurlijk moet er een degelijke afscherming gemaakt worden voor de zaagbladen. Gaarne julie reactie. Veiligheid moet bovenaan staan.
 

hakkelaar

Actieve deelnemer
14 sep 2009
34
0
hallo ik heb het wel eens gedaan op en robland machine met twee zaagbladen met zo min mogelijk tanden
omdat het diameter van het blad niet in de freesbeveiliging kon heb ik dat zonder gedaan
later heb ik echt en pennen kap gekocht
het gaat prima maar je moet wel goed opletten wat je doet en zeker je niet laten afleiden door mensen die je storen
je kan natuurlijk ook via site,s als marktplaats pennenfrezen kopen
en jij als eigenaar van en ijzerwaren zak moet zeker wel je adresjes weten
vr,gr
hakkelaar
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Beste Hakkelaar,

Eigenaar van een ijzerwarenzaak is alweer een tijdje geleden. Deze richting van machines is in winkels die voornamelijk op de particulier gericht zijn niet vertegenwoordigd. Bovendien is mijn werkplaats klein dus geen ruimte voor een pennenbank.
 

hakkelaar

Actieve deelnemer
14 sep 2009
34
0
hallo ik ben vroeger als klant wel bij jullie geweest
ik wil alleen duidelijk maken dat het goed tedoen is met zaagbladen op en frees
maar ook op en normale zaagmachine kan je goed pennen zagen helemaal als er en afkort geleider op zit
ik zelf heb en radiaal zaag gehad kon je de motor kantelen en dan was het helemaal makkelijk
maar zelfs op en lintzaagje gaat het prima
wat voor freesmachine heb je en hoe lang moeten de pennen zijn
vr,gr
hakkelaar
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik heb een lichte combimachine (cirkelzaag vlak en vandikte frees en langgatboor) deze staat nog in kist op pallet. T.zt. wil ik ramen maken. De gaten maak ik dan met een vierkante gatenboor en de pennen op de frees. Ik zal de geleiders van de frees aanpassen en een degelijke kap maken.

Wim Kluck
 

hakkelaar

Actieve deelnemer
14 sep 2009
34
0
hallo je kan natuurlijk eerts de kozijne contra mallen en later aan bij de kanten in boren met de langgatboor en daarna en losse pen er in lijmen
heb dit ook bij deuren gedaan gaat prima
ik zag dit op en instruktie film van de robland combi
vr,gr
hakkelaar
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.