Bevestiging van de Festool OF 1400 op de WoodRat WR900

Klusser

Nieuw lid
14 jun 2008
10
0
Kleine tip voor de mensen die een Festool bovenfrees type AF1400 op de basisplaat van de WoodRat WR900 willen bevestigen.

In veel beschrijvingen op internet staat dat hiervoor de montagegaten in de zool van de freesmachine worden genomen of de bouten worden "misbruikt" waarmee de zool aan de vertikale geleidingen is bevestigd. Bij de AF1400 lukt dit allemaal niet.

Wel kun je 4 torx schroeven "misbruiken" waarmee de pertinax zoolplaat onder de aluminium zool is geschroefd. Deze plaat is met 5 torx schroeven gemonteerd waarvan je 4 schroeven kunt gebruiken voor de bevestiging aan de grondplaat van de WR900. Je moet dan wel deze 4 schroeven vervangen voor langere.

Zie bijgaande foto van de onderkant van de Grondplaat met de gemonteerde bovenfrees.


Attached files
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Re: Bevestiging van de Festool AF 1400 op de WoodRat WR900

goede topic Klusser,

Hoe heb je hem precies in het midden gekregen?
 

Klusser

Nieuw lid
14 jun 2008
10
0
meten, meten, meten,

Helaas heb ik geen gegevens bewaard dus ik kan je geen maten geven behalve dan de maten die ik op het internet had gevonden. (moest wel weer even zoeken)

http://www.hobel-und-eisen.de/Woodrat/befestigung_of1400.htm

De maten die in deze tekening zijn opgenomen kloppen niet helemaal met de basisplaat van de WR900 maar duidelijk is wel dat de gaten in de zool van de OF 1400 symetrisch zijn geboord t.o.v. het midden van de freesspil.
Ik heb zowel de horizontale en vertikale steekmaten als ook de diagonale steekmaat op de grondplaat uitgezet met de hartlijn van de lange sleuf als middenlijn en de hartlijn van het boorgat in de grondplaat als middenlijn dwars daarop.

Succes,
Rik

Attached files
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
thanks,

ook bedankt voor de tekening trouwens. Zou het wat zijn om een soort plexiglazen mal te maken. Zeg maar een soort doorzichtige voetplaat.

Anyway, die van mij zit er ook al op. Helaas nadat ik een keer verkeerd de gaten uitgezet heb. Gevolg is dat er nu een paar gaten teveel in zitten, maar dat is tot op heden geen probleem.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.