Tips voor zagen Eiken balken met beperkt gereedschap

MathijsG

Nieuw lid
7 jul 2014
11
0
Ik wou jullie vragen naar tips om mijn balkjes te zagen.

Ik heb 4 eiken staanders van 25x65x2100, ik wil twee "A" poten maken van deze standaards.
Door middels van een 3D model weet ik welke hoek ik moet hebben.(3,5graad)

Ik heb zelf de beschikking over een bovenfrees, handcirkelzaag, decoupeer, multitool.

Ik heb de bovenfrees provisorisch in een blad vastgemaakt. (zoals de 10$ freestafel youtube hit)


Ik zat eerst te denken dit met de frees te doen, door een stukje afval hout onder de juiste hoek te zagen en dit als geleider te gebruiken kom ik tot het gewenste effect.
Echter moet ik dan alsnog dat stukje afval onder de juiste hoek zagen ;)

Heeft iemand een andere tip?

(Even een symboolschematischsplaatje)
|-----\--|
|------\-|
|-------\|
|--------|
 

MathijsG

Nieuw lid
7 jul 2014
11
0
Omdat het een driehoek van 10 bij 65mm is verwacht ik te weinig contact oppervlak met mn zaag te hebben. Plus dat de delen op elkaar moeten en kieren uit den boze is. Helaas heb ik ook geen schaaf anders was dat misschien wel the way to go geweest
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Dan maak je toch even een hulplineaal uit MDF/multiplex oid? Kun je opleggen over meerdere balken om hem stabiel te houden.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Schaven.
Eerst electrisch en dan nawerken met de hand.
Tijdens het met de hand schaven continue met een stalen rij controleren of het vlak is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.