Zwart Noten crotch met “feather grain” 36 cm doorsnede.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb deze schaal in 2006 voor gedraaid, het was een stuk crotchwood en om de feather in het hout niet te verliezen/weg te draaien heb Ik het vrij ondiep gehouden, de tekening is niet erg diep, je kunt het verschil zien als je de bodem foto vergelijkt met de foto van de binnenkant, en zoals je kunt zien is het goed gelukt om de tekening te behouden :).

Mijn werkplaats had wat verandering nodig (het is eindelijk warm weer) en mijn foto tent moest ruimen, zodoende moest Ik mijn foto’s op een andere manier maken, deze zijn gemaakt op een tuintafel met een glazen blad die in mijn voortuin staat, en voor mijn profiel foto komt de achtergrond in beeld, sorry for that.

Black Walnut bowl on glass.jpg Black Walnut bowl outside.jpg Black Walnut bowl.jpg Black Walnut bowl bottom.jpg
 
Laatst bewerkt:

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal Leo, heerlijke tekening en prima tuin ;).

Thanks Wim :)

Hi Leo,

Wat een prachtige kleuren. ....
deze in 2006 voorgedraaide ? .... hoeveel schalen heb je nog op voorraad liggen 

Thanks Peter :), Ik heb er nog wel een paar, misschien 40 of zo minder dan in deze foto’s, waren er toen meer dan duizend :D

Twee diep bowls.jpg Twee diep rough turned.jpg Twee diep in het schuurtje.jpg


Ik zie een heel mooi stuk hout met prachtige tekening die heel goed tot zij recht komt,
en voor mij is dat altijd het belangrijkste.

Thanks Rien 1thumb.gif, I Do what I love and love what I do, never perfect but as good as I can :D.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik vind het erg leuk hoe je het hout soms laat bepalen welke vorm of uiterlijk
er uiteindelijk gedraaid word
mvg tom

Tom Ik ben er van overtuigt dat het goed is om te zien wat er mogelijk in die boom of stam, of dat stuk hout kan zitten, komt niet altijd precies uit, maar met ervaring krijg je wel een goed idee wat er in kan zitten.

Zoals wel eens gezegd word, “Luister naar het hout” en werk met het hout om het beste er uit te halen of om te krijgen wat je zoekt.

Het boek van Michael McDonnell “Turning Green Wood” heeft nogal wat informatie van wat er te vinden is in het hout en hoe de uitkomst verandert kan worden door de oriëntatie van je stuk hout dat je er uit haalt.

Ik adviseer dit boek voor elke houtdraaier, als je wat wilt weten/leren van hout in hoe en wat zit waar, een foto hier die je een idee geeft van de inhoud met de foto’s.

Michael McDonnell book.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie tekening en weer een prachtige schaal.
Trouwens een heel mooi assortiment voorraad van schalen Leo.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Leo,

hahahahha....ik wist het... grote voorraad..... wel mooi om te zien, daar gaat het hartje van een draaier toch zeker sneller van kloppen.

Ook bedankt voor de tip van het boek.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.