PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwart Noten crotch met “feather grain” 36 cm doorsnede.

Leo Van Der Loo
29-06-15, 04:58
Ik heb deze schaal in 2006 voor gedraaid, het was een stuk crotchwood en om de feather in het hout niet te verliezen/weg te draaien heb Ik het vrij ondiep gehouden, de tekening is niet erg diep, je kunt het verschil zien als je de bodem foto vergelijkt met de foto van de binnenkant, en zoals je kunt zien is het goed gelukt om de tekening te behouden :).

Mijn werkplaats had wat verandering nodig (het is eindelijk warm weer) en mijn foto tent moest ruimen, zodoende moest Ik mijn foto’s op een andere manier maken, deze zijn gemaakt op een tuintafel met een glazen blad die in mijn voortuin staat, en voor mijn profiel foto komt de achtergrond in beeld, sorry for that.

32499 32500 32501 32502

Wimmel
29-06-15, 05:49
Mooie schaal Leo, heerlijke tekening en prima tuin ;).

Roestige Spijker
29-06-15, 07:40
Hi Leo,

Wat een prachtige kleuren. ....
deze in 2006 voorgedraaide ? .... hoeveel schalen heb je nog op voorraad liggen 😀

rien 1
29-06-15, 08:23
Ik zie een heel mooi stuk hout met prachtige tekening die heel goed tot zij recht komt,
en voor mij is dat altijd het belangrijkste.

Leo Van Der Loo
30-06-15, 05:26
Mooie schaal Leo, heerlijke tekening en prima tuin ;).

Thanks Wim :)

Hi Leo,

Wat een prachtige kleuren. ....
deze in 2006 voorgedraaide ? .... hoeveel schalen heb je nog op voorraad liggen 

Thanks Peter :), Ik heb er nog wel een paar, misschien 40 of zo minder dan in deze foto’s, waren er toen meer dan duizend :D

32547 32548 32549

Ik zie een heel mooi stuk hout met prachtige tekening die heel goed tot zij recht komt,
en voor mij is dat altijd het belangrijkste.

Thanks Rien 32550, I Do what I love and love what I do, never perfect but as good as I can :D.

tom op eigen houtje
30-06-15, 08:29
Ik vind het erg leuk hoe je het hout soms laat bepalen welke vorm of uiterlijk
er uiteindelijk gedraaid word
mvg tom

Leo Van Der Loo
30-06-15, 19:38
Ik vind het erg leuk hoe je het hout soms laat bepalen welke vorm of uiterlijk
er uiteindelijk gedraaid word
mvg tom

Tom Ik ben er van overtuigt dat het goed is om te zien wat er mogelijk in die boom of stam, of dat stuk hout kan zitten, komt niet altijd precies uit, maar met ervaring krijg je wel een goed idee wat er in kan zitten.

Zoals wel eens gezegd word, “Luister naar het hout” en werk met het hout om het beste er uit te halen of om te krijgen wat je zoekt.

Het boek van Michael McDonnell “Turning Green Wood” heeft nogal wat informatie van wat er te vinden is in het hout en hoe de uitkomst verandert kan worden door de oriëntatie van je stuk hout dat je er uit haalt.

Ik adviseer dit boek voor elke houtdraaier, als je wat wilt weten/leren van hout in hoe en wat zit waar, een foto hier die je een idee geeft van de inhoud met de foto’s.

32574

Ronny63
30-06-15, 19:54
Hele mooie schaal en een reusachtige voorraad.
Ook bedankt voor de boekentip.
Ronny

Leo Van Der Loo
30-06-15, 20:02
Hele mooie schaal en een reusachtige voorraad.
Ook bedankt voor de boekentip.
Ronny

Thanks Ronny, my pleasure :)

sirjacobsd
01-07-15, 06:15
Mooie tekening en weer een prachtige schaal.
Trouwens een heel mooi assortiment voorraad van schalen Leo.

Leo Van Der Loo
02-07-15, 06:18
Mooie tekening en weer een prachtige schaal.
Trouwens een heel mooi assortiment voorraad van schalen Leo.

Dankjewel Jacob :), ja een hele voorraad, Ik zal iemand moeten leren om ze aftewerken, Ik zelf kom daar nooit mee klaar, maar kan me daar niet echt druk over maken :) 32617

Roestige Spijker
02-07-15, 16:53
Hoi Leo,

hahahahha....ik wist het... grote voorraad..... wel mooi om te zien, daar gaat het hartje van een draaier toch zeker sneller van kloppen.

Ook bedankt voor de tip van het boek.