Sierra Stylus pen van Bocote

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Mijn eerste Sierra Pen voor eigen gebruik met Stylus top. Materiaal combinatie is Chrome met Gun metal.

Omdat het voor eigen gebruik is heb ik het hout niet gelakt of bewerkt, alleen maar geschuurd.

20150627_134548.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Voor eigen gebruik niet lakken. Dit is niet de juiste keus. Er komt nu veel vuil in/op. De harde houtsoort zou je in de olie kunnen zetten. Als ze vuil of lelijk worden schoonmaken en opnieuw in de olie zetten.

Advies is om toch voor een duurzame afwerking te kiezen.

vergeet ik bijna het belangrijkste. Mooie pen.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Dank je wel Wim! Eerste keer dat ik het zelf ook ergens op vind beginnen te lijken.

En ik ben zeer benieuwd hoe snel het vuil zal worden. Schuren is gedaan tot 12000 korrel, voelt heel dicht aan.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik heb een paar van deze Sierra's vorig jaar in opdracht gemaakt. Het was eikenhout van een tafeltje van de overleden ouders van vrienden. Ik heb ze afgewerkt met gekookte lijnzaadolie en cyanoacylaatlijm.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtige balpennen Wim.
De combinatie ringen, balpen accessoires en vorm zijn schitterend.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Bedankt heren, ik heb er echt schik in en ben nog even doorgegaan. Inmiddels ben ik in staat om met CA af te werken zonder dat het hele huis aan me vastplakt ;).

20150627_224116.jpg 20150627_224153.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtig voorgesteld in dat stuk boomtak.
Welke CA-lijm is voor u nu het best geschikt om balpennen af te werken en waar haal je uw penonderdelen, Wim?
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Dank Didier.

Ik experimenteer nog steeds en koop elke secondelijm welke ik kan vinden in winkels/bouwmarkten. De Bison, welke door u aanbevolen is nog steeds favoriet, zeer snel gevolgd door de Zap-A-Gap van Craftsupplies. De lijm van de action werkt ook goed overigens.

Mijn onderdelen heb ik dit keer gekocht bij http://www.mk-kleinkunst.com/ na een tip van een forumlid. Ik had na 3 dagen alles binnen, netjes verpakt. De prijzen zijn zeer interessant echter 12 euro verzendkosten, dus zorg voor een redelijke bestelling om de kosten te verantwoorden.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Inderdaad overeenkomstige prijzen. Wat me wel opvalt is de manier waarop vooral Duitse sites gemaakt zijn.

In het Duits zonder taalkeuze optie of heel erg goed verstopt, en non alfabetisch. Alsof alles er later "bijgeplakt" wordt.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Bedankt voor de link! Ik moet inderdaad nog een klein studiootje maken, maar nog geen tijd voor genomen. Ga ik in mijn vakantie denk ik doen, leuk hoekje inrichten voor fotografie, statiefje en cameraatje ipv telefoon :).

Stom genoeg had ik jaren geleden al dat spul maar omdat ik destijds met fotografie stopte en de set te mooi was om in de kast stof te happen heb ik alles verkocht. Ach, feitelijk is er niet veel voor nodig zoals het filmpje al liet zien.

Tot die tijd echter nog even op deze manier, er zijn vandaag nog een paar pennen geboren.

1.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Ohja... Sorry, heb dat ook gelezen dat je fotograaf bent geweest :eek:....... Dan was die link echt wel overbodig.
maar misschien zijn er andere die er, net zoals ik, iets aan hebben.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Puur hobby hoor en ander soort dan product fotografie. En geen sorry, die link was prachtig. Geniale oplossing voor weinig geld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.