Waxinelicht kandelaars

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Onlangs zag ik een set kandelaars op Pinterest en ik wilde die proberen na te maken. Dus ik Rick gemailed en gevraagd of hij zulk soort hout had of kon samenstellen en het formaat aan hem doorgegeven. Rick zou echter Rick niet zijn wanneer hij rucksichtloos dat in elkaar gezet had maar hij gaf me eerst een tip had hoe ik dat zelf goedkoper voor elkaar kon krijgen aangezien ik eerst even wilde testen. Het zijn namelijk mijn eerste kandelaars. (thanks Rick!)

Ok, ik met Rick zijn tip aan de gang gegaan en bij de Praxis een plaat Multiplex gekocht ;). Verzagen, op elkaar lijmen en draaien maar na 48 uur drogen.

Ik zelf vind de kleine qua vorm het mooist maar ben benieuwd naar jullie mening, ik wil er namelijk nog 2 maken voor een setje, alle 3 in een iets groter formaat. Zeg maar de Daltons maar dan met zijn drietjes ;).

20150623_181434.jpg

20150623_181559.jpg

20150626_142913.jpg 20150626_143152.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tool1

Actieve deelnemer
26 jun 2014
95
0
De lier
Vindt de linker wat sierlijker maar niet gek voor een stukkie multiplex
heb zelf vande weekeen paar stukjes 40 mm meegenomen van de zaak maar eens kijken hoe dat draait
grt eelco
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ze zijn gestest en ze staan gelukkig steviger dan ze er uitzien. Maar de tip van een gewicht onderin neem ik ter harte en ga ik ff onderzoeken.

Dank heren!

Maareh eerst weer pennen draaien want er is een doosje binnengekomen vanmiddag ;).

3 flesopeners, 2 x 3 wijnstoppers, 3 pillenkoker sleutelhangers, 3 normale sleutelhangers, 2 x 5 sierra stylus elegance pen kits en 3 x 5 normale sierra pen kits.

20150626_204439.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Wim best netjes gemaakte kandelaars, en een vorm die al dikwijls gemaakt is bij verschillende hout draaiers, zelfs Ik heb enkel van soortgelijke vorm gemaakt, en ja een lood gewicht maakt het wel veiliger voor stabiliteit.

Van deze heb Ik er verschillende gedraaid, en maar slechts een en niet zo’n goede foto ervan, dan nog een foto van kandelaars gemaakt bij een heel bekende hout draaier die zo’n beetje de beginner was van de nieuwe hout-draai kunst, Rude Osolnik, enkel jaren geleden overleden.

Hij heeft duizenden van deze soort kandelaars gemaakt, allemaal met gewicht in de bodem, Ik vind deze kandelaars prachtig :)

Candle holder.jpg Rude's candle holders.jpg
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Oeh.... Die zijn inderdaad prachtig! Daar kan ik lang naar kijken...

Maar zo te zien is dit voor lange kaarsen, daar is sneller een gewicht voor nodig dan bij waxine lijkt me.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik ben bang dat multiplex te broos is voor rings, maar dat ga ik zeker nog eens op goblets proberen. Eerst normale goblets ;).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.