Vraag dealer makita lb1200f

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Ik overweeg een makita lb1200f lintzaag te kopen en ben nu op zoek naar een dealer waar ik zo'n apparaat kan bekijken. Weet iemand waar dit deze ergens in de omgeving van maastricht mogelijk is... richting belgie zou ook prima zijn ....

Dank alvast voor jullie reacties

Leon
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Heb je al contact gehad met Toolnation? Volgens hun website verkopen ze de lintzaag. Ik weet alleen niet of ze de zaag in se showroom hebben staan. Ze zitten in Beek.
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Gewoon in de winkel bekijken en ergens anders kopen.
of vragen of er wat met de prijs kan worden gedaan.
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Inderdaad "gewoon in de winkel bekijken".ik ben dus op zoek naar zo'n winkel in de buurt van maastricht waar zo'n makita lintzaag te zien is.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.673
2.560
Gaanderen
Inderdaad kan je in de winkel kijken en ergens anders kopen. Het gevaar is dat je speciale gereedschappen straks nergens meer kan bekijken en kopen. Probeer een prijsafspraak met die.winkelier te maken.
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Mijn vraag was:
"Ik overweeg een makita lb1200f lintzaag te kopen en ben nu op zoek naar een dealer waar ik zo'n apparaat kan bekijken. Weet iemand waar dit deze ergens in de omgeving van maastricht mogelijk is... richting belgie zou ook prima zijn ...."

Voor zover ik nu weet is de dichts bij zijnde plek waar ik de lintzaag kan zien het kantoor van makita in eindhoven. Mocht iemand een adres korter bij maastricht weten dan graag!!
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Wil je de machine alleen bekijken of ook testen?
Er zijn best wat filmpjes en reviews van te vinden.
mocht het er van komen is het ook voor mij een goede kandidaat.
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Dat informeren in eindhoven heb ik via email gedaan en als reactie gekregen dat ik welkom bij makita demo in eindhoven ben. Wilde eigenlijk liever wat korter in de buurt maar dat zal dus wel niet gaan lukken. Maar 'ns zien wat te doen....
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Nou, afgelopen vrijdag bij het Makita training centrum in Eindhoven op bezoek geweest. Een demonstratie gekregen van Ike (van de Youtube filmpjes), inclusief de mogelijkheid om zelf wat te zagen; was erg leuk:) en vooral informatief!

Keuze gemaakt voor de LB1200f en inmiddels besteld:).

dank voor jullie reacties op dit draadje
groeten
Leon
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Helaas ...

De lintzaag heb ik besteld bij klium en hij is door hen geleverd op 7 juli. Na lezen en herlezen van de handleiding heb ik heb apparaat gemonteerd. Enkele dagen en vele uren volgden van monteren en inregelen, waterpas zetten, haaks stellen, spanning zaagblad goed en net vrij van zaagbandgeleiders instellen etc etc. Vanaf het begin bleef de zaagtafel echter trillen dus volgde er nog meer uren van bijstellen en inregelen. Het sterk trillen van de zaagtafel bleef en bleek (voor mij) niet oplosbaar.

Nu weten jullie wellicht nog uit het begin van dit draadje dat ik een demo/instructie en dus hands-on ervaring bij Makita in Eindhoven heb mogen opdoen. Die zaagmachine werkte soepel, nauwkeurig en stabiel. Vooral op basis hiervan heb ik toen besloten de lintzaag te kopen.

Mijn teleurstelling was dan ook groot toen ik moest vaststellen dat wat ik ook deed het trillen van de zaagtafel bij de aan mij geleverde Makita LB1200f aanwezig bleef. Dus contact opgenomen met de leverancier (Klium) en zij met Makita België (omdat Klium gevestigd is in Hasselt), filmpje gemaakt van het trillen (door 2 spijker op de zaagtafel te leggen en dan de machine aan te zetten) en toen maar hopen op een oplossing. Echter Makita België gaf als antwoord op mijn probleem de melding "meestal is dit niet bezwaarlijk en heeft dit verder geen invloed op het werkstuk" en mocht het echt een groot probleem zijn dat ik dan de machine terug kon sturen naar de technische dienst.

Wie weet klopt de stelling van Makita en is dit trillen van de zaagtafel voor veel mensen echt geen probleem. Voor mij echter wel en ik heb Klium dan ook gemeld dat ik gebruik wenste te maken van mijn verzakingsrecht (ofwel herroepingsrecht, het recht om binnen twee weken het geleverde retour te zenden).

Hier is Klium zonder discussie mee akkoord gegaan. Per omgaande ontving een een referentie nummer en verzoek om een email te sturen zodra het apparaat ingepakt klaarstond om opgehaald te worden. Een dikke pluim dus voor Klium en helaas voor mij even geen lintzaag...

Als zaken verder gaan zoals afgesproken zal vandaag of morgen de machine door GLS opgehaald worden en ontvang ik binnen 30 dagen mijn geld terug.

Helaas dus, na een zeer positieve ervaring met de Makita LB1200f lintzaag bij Makita in Eindhoven bleek het aan mij geleverde apparaat tegen te vallen .... en ben ik dus nog steeds op zoek
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Het lijkt er op dat een of beide wielen niet of niet goed uitgebalanceerd zijn.
Hoe draaide hij zonder zaaglint? Wel rustig?
Misschien dezelfde zaag bij een andere leverancier bestellen. Je kunt hem immers altijd terugsturen.
 
Laatst bewerkt:

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Het lijkt er op dat een of beide wielen niet of niet goed uitgebalanceerd zijn.
Hoe draaide hij zonder zaaglint? Wel rustig?
Misschien dezelfde zaag bij een andere leverancier bestellen. Je kunt hem immers altijd terugsturen.

tjsa ... zonder zaaglint draaide het prima; zonder trillingen van de zaagtafel. Dus wellicht heb je gelijk wat betreft uitgebalanceerd zijn van het bovenste wiel; ik zag het alleen niet zitten om hem ter reparatie naar Makita België te sturen zonder zekerheid dat het dan echt goed zou komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.