reparatie teakhouten tafel.

wouter

Nieuw lid
11 dec 2008
21
0
Goede dag,

Ik heb een koloniale teakhouten tafel die is gebeitst en afgelakt.
daar zit een scheur in die ik al gedicht heb maar nu wil ik hem dezelfde kleur geven en weer aflakken zodat het zo min mogelijk opvalt.
ik weet niet wat voor soort lak erop zit.

nu zitten er ook wat kleine krasjes in en zou je die kunnen polijsten zodat ze weg zijn
ik heb een rotex 150 en van festool zijn diverse polijst materialen te koop maar ik heb geenverstand van welke ik eventueel zou moeten hebben ( http://www.festool.nl/Products/Pages/Pr ... 0-FEQ-Plus ) er zijn diverse flesjes MPA 8000/1 wat houd dit in?

alvast bedankt voor de hulp

m.v.g.

Wouter
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Beste Wouter,

De flesjes van festool korrel 6000 8000 en 10000 zijn bedoelt om autolakken op te poetsen en om lak en spuitnevel weg te poetsen. Maar heel simpel gezegd is het gewoon schuren. Zelf gebruik ik deze festool producten bij het afwerken van pennen. Je geeft niet aan of het mat of hoogglans is. Zelf heb ik een keer krassen uit een geschilderd paneel gepoest met unipoets dit is een soort chroompoets (we hadden niets anders en er was een presentatie) Alle krassen weg en het was het mooiste paneel geworden (hoogglans). Het kan dus zijn dat je de hele tafel moet doen om een gelijk resultaat te behalen. Proberen of schuren en opnieuw aflakken.

Wim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.