Is dit eik?

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Welk soort hout is dit? Het lijkt op eik volgens mij. Met flink wat olie er op.

parquet-pave-bois-debout-1218905280.jpg

Foto hier afgesnoept:
http://www.atdg.com/parquet/parquet-pave-bois-debout-1218905280.jpg

Naast dat het idee om hiervoor kops hout te gebruiken origineel is, vind ik het ook mooi...
Wel redelijk wat werk want het lijkt erop dat ze individueel bewerkt zijn met olie en de randjes zijn er af geschuurd en zo. En ze zijn klein, 141x141, dus heb je er direct veel nodig :)
 
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Op de website staat dat ze vooral eik gebruiken.

Het ziet er idd wel gaaf uit, maar plakjes kops hout breken bij mij altijd heel snel.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Dit ziet er idd uit als eik.
Ter info: vroeger werden kopshouten vloeren veel in werkplaatsen toegepast. Op de lts lag in de praktijklokalen een kopshouten vloer, deze blokjes waren wel dikker, ik dacht een cm of 5 en waren met bitumen op de betonvloer geplakt.
Warm, slijtvast en als je beitel viel, was hij niet meteen bot.
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
plakjes kops hout breken bij mij altijd heel snel.

Mja, goede opmerking. Voorzichtig zijn dus want het is fragiel. De dikte zal er wel iets mee te maken hebben.
Ik zie het voor iets als in een gang of een badkamer. In ieder geval een klein vertrek.
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Emilio, je geeft me het volgende idee: 15 dik en op voorhand verlijmen op een plaat multiplex iets als 500x500x8. Kan dan gelegd worden zoals tegels en eventuele maatafwijkingen kunnen dan nog gecorrigeerd worden zodat alles mooi haaks en maatvast is net zoals bij de betere tegel er gerectificeerde bestaan.

Het is me trouwens een raadsel vanwaar die afmetingen komen die ze gebruiken 141x141... Sommige van hun realisaties zijn anders wel om van te kwijlen, ook is het niet mijn genre, ik apprecieer fors het vakmanschap en zou er redelijk wat plezier aan beleven zoiets zelf eens te doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.