incra meets inca

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Omdat mijn oude tafel niet helemaal voldeed maar even een nieuwe zaag/freestafel gemaakt. Ik had in mijn werkplaats nog geen cirkelzaagtafel staan ( de mijne is te groot en past niet in mijn werkplaats) en kon een oude inca major op de kop tikken. Er ontbreekt het een en ander maar voor mij is alleen het zagen van belang. Dit doet ie na het afstellen en schoonmaken prima. Mij oude freestafel voldeed niet vanwege twee dingen : de opening rond de frees was te groot of te klein ik kon hem niet aanpassen. De oplossing hiervoor heb ik in een kreg hard kunststofplaat gevonden er zitten 5 inzetringen bij. het tweede punt was dat ik de gleuf/slot te ver van de frees had ingefreest. Dit gaan we nog doen. Ik heb een een incra mitreslot.

Ben ik nu tevreden: nee. Waar heb ik niet bij stil gestaan is dat bij de nieuwe tafelzagen de motor met zaagblad omhoog of omlaag gaan. Bij de oude inca gaat het bovenblad op en neer. Hij staat dus maar in een stand parallel met de freestafel.
Hier was ik een uurtje goed ziek van. Ik wil de zaag gaan gebruiken voor klein werk dus het probleem is niet zo groot. Hier een paar foto's (speciaal voor rene) Ik moet het frame nog verstevigen
20150619_211812.jpg
20150619_211824.jpg
20150619_211843.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.