Dewalt DWS778

BlueRox

Nieuw lid
1 mrt 2015
5
0
Beste forumleden,

Ik zit al een poosje mee te lezen op woodworking.nl Ik ben van plan een nieuwe afkortzaag te kopen, aangezien ik op dit moment werk met een Ferm afkortzaag en ik toch meer precisie wil. Nu is mijn oog gevallen op de Dewalt DWS778, omdat deze geen geleider heeft die achter de machine uitsteekt en toch een zaagcapaciteit van 305mm heeft. Echter kan ik op internet vrij weinig testen en reviews over de betreffende afkortzaag vinden. Daarom vroeg ik mezelf af of er forumleden zijn die een DWS778 hebben en wat hun bevindingen van de afkortzaag zijn.

Het belangrijkste voor mij is dat het een afkortzaag is, waarbij 45 ͦ ook echt 45 ͦ is en 90 ͦ ook echt 90 ͦ is. Die precisie mis ik op dit moment helaas bij mijn Ferm afkortzaag. Verder gaat mijn voorkeur ook uit naar een dergelijk geleidersysteem als dat van bijvoorbeeld een Dewalt (DWS778/DW777) of Festool (Kapex), waarbij er niets aan de achterkant van de machine uitsteekt, zodat ik de machine dicht tegen de muur kan plaatsen.

Mvg,
Maurits
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik stond voor net dezelfde keuze.
Wou eerst voor de dws778 of de Dws780 gaan, maar uiteindelijk heb ik voor de Kapex gekozen.
Al redelijk wat balken mee afgekort en steeds een perfecte zaagsnede.
De prijs vergeet je heel snel, zelfs al is het maar een hobby :)
De Kapex wordt ook geleverd met een goed zaagblad en heeft een goede stofafzuiging.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Hallo Maurits,

Ik heb deze zaag nu een paar maanden en ben er erg blij mee, wel even af moeten stellen maar nu echt zuiver haaks en 45 graden. Voor mij waren de zaagcapaciteit en het geleidesysteem en de prijs de belangrijkste overweging om voor deze te kiezen.
 

BlueRox

Nieuw lid
1 mrt 2015
5
0
@Den Deze:
Ik heb inderdaad ook de Kapex overwogen, maar ik ben nog niet overtuigd dat hij zijn +/-€600,- meerprijs voor mij ook echt waard is. Hij heeft wel veel extra's t.o.v. de Dewalt, zoals de zwaaihaak, dubbele laser enz. Maar dan vraag ik mezelf af of ik dat bij een andere zaag ook echt zal missen.
 

BlueRox

Nieuw lid
1 mrt 2015
5
0
Welke afkortzaag is dat precies? Die ben ik nog niet eerder tegengekomen op internet.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Hitachi C12LSH kost €1.047 incl.BTW.
c12lsh.jpg
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Ik heb helaas niet de digital readout, was niet verkrijgbaar op dat moment in de UK, was heeeeeeeel erg dichtbij om hem vanuit de US te importeren, maar heb besloten de unit zonder de digital readout te nemen

EN NU spijt op tand - had dat ding met de digital readout moeten kopen - heb gehoord dat de readout super accuraat is. de machine is geweldig. en ik zou hem nu weer kopen - komt standaard met laser!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.