Miniatuur vogelhuisje

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Onder het motto, "ook als het niet wordt wat je in gedachten had", gewoon posten. Want van de tips en opmerkingen van collega hobbyidioten leer je vaak meer dan van het doen, presenteer ik jullie een miniatuur vogelhuisje. Ik wil mijn vader volgende week een mini vogelhuisje geven voor vaderdag maar aangezien daar nogal wat technieken in zitten welke ik nog nooit heb gedaan dacht ik eerst maar eens oefenen. Dat krijg je ervan wanneer je alleen pennen en sleutelhangers maakt, dan ga je een keertje nat ;).

Welke technieken?
- Delen op elkaar aan laten sluiten.
- Werkstuk uit meerdere delen, waar te beginnen en waarom?
- Uithollen! Zonder echte uithol beitel en dan nog een centimeter of 10 ook bij een breedte van maar 4 centimeter, wat een crime is dat zeg ;). En ja, dat ging wel een paar keer fout hehe.

Ik zie zelf nog zatdingen welke beter moeten maar het begin is er en ik heb reteveel geleerd vandaag. Binnenkort toch maar eens een cursus gaan uitzoeken denk ik, Jan had het me al aanbevolen meerdere keren.

Voorlopig:
- Gaatje boren kan netter
- Dakje moest wel overhangen maar niet zo ver
- Huisje iets speelser wellicht volgende keer
- Stokje beter in verhouding tov ingang
- Dak beter in verhouding tot huisje
- Draaien kan netter zodat ik minder hoef te schrapen
- Draaien kan netter zodat ik minder hoef te schuren

1.jpg 2.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.