Omscholing of direct werk vinden zonder ervaring/skills op papier

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Zoals de titel al zegt heb ik op papier geen houtbewerkinsopleiding ben na het VWO naar het UNI& HBO gegaan in vastgoed. Vanwege schoolresultaten altijd de theoretische kant op gestuurd. Nu werkende word ik binnen 3 maanden ''mental'' op kantoor. Zijn er houtbewerkingsberoepen die zonder of met weinig papieren te vinden zijn?

Ik heb zelf redelijk wat ervaring met tuinmeubels, tuingebouwtjes, kettingzaag. (eco bouwen , Ben law etc vind ik geweldig , rondhout blokhutten)

Salaris niet erg belangrijk wel minimumloon+ (geen onbetaalde stages etc), buitenwerk is een+ maar binnen of max 50% kantoorwerk mag ook.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
3 maanden is erg wel kort om het roer al om te gooien. Persoonlijk zou ik het nog even aankijken. Maar da's niet echt het antwoord op je vraag natuurlijk.

De meeste bedrijven zullen wel om enige vorm van opleiding vragen. Hier in Zwolle zijn bv al 3 scholen waar jaarlijks een heleboel mensen aan afstuderen op het gebied van houtbewerking. De kans dat een bedrijf iemand aanneemt zonder opleiding lijkt me dan ook erg klein.

Je kan in principe zonder opleiding wel voor jezelf starten. Of dat verstandig is is natuurlijk de vraag. Misschien een mooie combi van kantoorbaan en iets voor jezelf ?
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
het is de 3e keer na 3 maanden. Ik kan het wel volhouden maar had nooit voor het geld moeten kiezen:). Fysieke banen werden altijd beschouwd als ''te laag'' voor mij. Deeltijd asbestsaneerder is mischien een optie verdient genoeg om daarnaast houtopleiding of voor mezelf iets te starten.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Ik kan het wel volhouden maar had nooit voor het geld moeten kiezen:).

Vandaar je naam? :p

Komt me bekend voor, inmiddels al wel 10 jaar aan het werk, maar altijd met de gedachte "Is dit alles?"
Ik ben ook aan het rondkijken naast mijn "zekerheid" ook nog een persoonlijke uitdaging te hebben. Alleen dit finacieel rendabel te maken valt helaas niet mee.....
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Vandaar je naam? :p

Komt me bekend voor, inmiddels al wel 10 jaar aan het werk, maar altijd met de gedachte "Is dit alles?"
Ik ben ook aan het rondkijken naast mijn "zekerheid" ook nog een persoonlijke uitdaging te hebben. Alleen dit finacieel rendabel te maken valt helaas niet mee.....

Ha die naam komt van toen ik 18 was en poker speelde. Ben jaren een online pokerpro geweest tot Amerika dit spel illegaal maakte. Toen kon ik een nieuw vak gaan zoeken :D
Heb nu een eigen website maar dat verdiend niet genoeg de eerste jaren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.