Bosch blauw gof1300 ace defect?

sanderm

Nieuw lid
11 mei 2014
19
0
Hallo,

Ik heb een Bosch blauw gof1300 ace, deze heb ik marktplaats gekocht als zijnde nieuw in doos, was zo te zien ook echt niet gebruikt.

echter heb ik sinds het begin al last dat de motor gewoon geen vermogen lijkt te hebben, een laagje van 4mm mdf in 1x weg frezen is al teveel en de motor stopt dan.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals:

-verschillende nieuwe freesjes
-mijn oude black and decker 900w frees getest en deze komt er met gemak doorheen met dezelfde freesjes.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn met deze frees?
de toerenregeling werkt gewoon en staat op de hoogste stand.

Alvast bedankt.

Mvg

Sander
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Controleer de koolborstel eens.
Zijn die nog lang genoeg?

Mischien is er kortsluiting in een wikkel van de rotor.
hierdoor geeft de machine minder of geen kracht
 

gghm

Actieve deelnemer
15 aug 2013
40
0
Hallo,

Je kunt eens proberen in de machine te kijken terwijl hij op volle snelheid draait. Vonkt hij erg dan is dat een teken dat er iets mis is met de motor/koolborstels. Je kunt het wellicht vergelijken met je oude(re) machine.
Als er kortsluiting of een onderbreking is in de rotor dan zie je meestal de vonken over de hele omtrek van de lamellen meedraaien.

Mvg

gijs.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.910
2.534
Hoe loopt de motor als je de spanning direct op de koolborstels zet? Het komt mij voor dat de toerenregeling niet goed werkt.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Als je de koolborstels toch gaat controleren maak dan de collector even goed schoon. NIET SCHUREN, maar met een doekje wasbenzine bv.
Wasbenzine niet over het anker morsen.

Let ook even op of er geen roest in de machine zit. Hij kan er wel ongebruikt uitzien maar als ie 3 jaar in een badkamer bewaard is konden er wel eens lagers veroest zijn.

En wat chevy zegt...de snelheidsregelaar is ook een verdachte. Ik heb zelf een blauwe bosch boormachine liggen waar ik al 2 keer een nieuwe regelaar in heb moeten zetten. Een te dure hobby. Symptomen bij mij waren wel handers. Boormachine draait op sommige standen van de regelaar we, en andere standen niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.