Forum traag - hebben jullie daar ook last van

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het forum is bij mij de laatste tijd erg traag, met regelmaat duurt het dan 2 tot wel 15 seconden voordat een pagina er is
Als ik dan andere sites probeer gaan die wel zonder problemen
Dit ervaar ik op verschillende tijden (vroeg in de ochtend maar ook middag en avond)
Server overbelast ?
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ik heb wel eens in Chrome dat de foto's traag laden. Maar dan open ik Firefox en dan is het goed.
Op de iMac met safari gaat het goed.
 

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
127
3
Aldeboarn - Fryslan
Het forum is bij mij de laatste tijd erg traag, met regelmaat duurt het dan 2 tot wel 15 seconden voordat een pagina er is
Als ik dan andere sites probeer gaan die wel zonder problemen
Dit ervaar ik op verschillende tijden (vroeg in de ochtend maar ook middag en avond)
Server overbelast ?
Nee, nergens nooit last van
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ook op de vast lijn (dus achter een kabeltje) heb ik er last van Wim
Ik ben dus niet de enige
Welke internet provider zit je (kan ook de boosdoener zijn)
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Hier (nog) geen last van. Ziggo en alles (afgezien van laptops tablets en telefoons) met een draadje.
Maar dan wel het Ziggo modem in bridge modus dus m'n eigen router er aan.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Vreemd ik heb alleen maar 4G ( en voor kort 3G ) maar deze site werkt juist harstikke vlot bij mij!

@Toxiq: er zit toch niet een ( of meerdere) buur(en) over jouw internet mee te liften?
staat Wi-Fi Protected Setup (WPS) in de router UIT???
Vaak staat dit standaard aan, hoef je geen wachtwoord te typen.....maar dan is e.e.a. errug simpel te kraken.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik heb het sinds een paar dagen ook regelmatig aan de hand.

Als IT-er kan ik het dan niet laten om wat te onderzoeken. Blijkbaar wordt het veroorzaakt - bij mij althans - door Flash, met name de flash kader bovenaan de pagina met de google ads. Het lijkt erop dat bepaalde advertenties fouten in de code bevatten waardoor de flashplayer plots 20% en meer van de CPU gaat vragen (wat véél is voor een stomme advertentie).

Zodra ik in de procesverkenner de flashplayer handmatig uitschakel is dezelfde pagina die nog openstaat weer prima op snelheid en werkt alles soepel.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Geen problemen hier, KPN.

Je provider is hier van geen belang. Hooguit welke browser & flash-versie je gebruikt. Maar voornamelijk gaat het enkel om specifieke adds die getoond worden. Zie je die advertentie niet, dan ga je volgens mij geen probleem hebben.
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Ik zit bij Ziggo en heb nergens last van. Het probleem van advertenties herken ik wel, bijv. bij de Volkskrant site blijven pagina's vaak hangen vanwege een advertentie die niet binnenkomt, nb. van "optimized-by-rubiconproject.com"... Hier zoiets gelukkig nog niet gemerkt.
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Heb geen adblocker en toch zijn die advertenties mij nog nooit opgevallen... ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.