oud wijf

Chrimasa

Nieuw lid
11 apr 2015
3
0
Tjonge, kom je ergens halverwege de vorige eeuw als babymeisje ter wereld, ga je gewoon "de zorg" in en dan kom je er aan het eind van de rit achter dat je in het verkeerde lijf geboren bent: want diep van binnen ben je eigenlijk een TIMMERMAN!!!
Gelul natuurlijk :rolleyes:. Maar wel serieus ben ik een vrouw van middelbare leeftijd, onlangs voor de lol aan een houtbewerking/meubelmaker cursus begonnen met als ambitie "wat mijn hoofd bedenkt moeten mijn handen toch kunnen gaan maken?".
Na anderhalve cursus durft mijn hoofd even niks meer te bedenken: want nooit bedacht hoeveel (precissie en vakmanschap) er komt kijken bij een eenvoudig werkstukje... En wat genet ik er van: kijken, rekenen, snappen, meten en op de milimeter werken; het leren hanteren van een vlijmscherpe beitel, het lekkere gevoel onder je handen als die schaaf na een hoop geploeter eindelijk precies doet wat je wilt dat hij doet... Ooit hoop ik echt wel aan eigen projecten te durven beginnen, tussen de bedrijven door natuurlijk want die baan in de zorg is er nog steeds. Maar voor nu in elk geval een hoop leerzame inspiratie op dit forum!
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum! Veel genoegen met je nieuwe "beroep".


Fons
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hoewel "Timmermens" tegenwoordig de politiek correcte term blijkt te zijn vind persoonlijk het woord "Timmervrouw" erg stoer. Dan kan je ook gewoon meisje blijven, scheelt weer :D

Welkom!

Groet, Rob.
 

close

Actieve deelnemer
2 okt 2014
102
15
Met een baan in de zorgwekkende zorg is niks meer zeker, wat afleiding van die zorgen kan geen kwaad... Zorg wel dat je niet uitschiet met die vlijmscherpe beitel of je belandt zelf in de zorg.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Durven is doen. Dus mouwen opstropen en leren van je eigen fouten. Veel lezen helpt om achteraf snel tot de oorzaak te komen. Begin eens met planken en maak je eigen vogelhuis en voederplank bijvoorbeeld, of maak een kast en als dat niet werkt maak er vogelhuisjes van.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.