Scheppach, ervaring voor-tegen

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Hallo,

Mijn vraag komt voort uit een soort "evolutie" qua projecten en sinds enige tijd ook de bijpassende werkplaats.
ik denk er over om een algemeen stofzuig kanaal te maken met flinke afzuiger en een lintzaag machine voor een einde jaars project idee achtige toestand.
Nu zie ik een voor mij onbekend merk Scheppach, ik denk dat ik mijzelf wellicht wat moet schamen omdat ik het merk pas deze week tegen kwam en via google ook machines heb gezien van ruim 30 jaar oud, maar dat terzijde...

enfin, wie kan de Scheppach bijbel voor mij wat openen, graag wat info qua kwaliteit, nauwkeurigheid etc etc.
Ik hou van kwaliteit gereedschap, en ben bereid iets niet te kopen als het budget daar momenteel niet voor is en te wennen aan het idee dat het meer moet kosten dan aanvankelijk gedacht, dit in tegenstelling tot te schipperen en mindere kwaliteit te nemen en mijzelf daar in de toekomst aan te gaan ergeren.....want ik weet dat die dag gaat komen.

Alvast bedankt voor de nog te nemen moeite.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.675
2.561
Gaanderen
De wat oudere in Duitsland gemaakte machines zijn goede machines voor de dhz-er. De nieuwere chinese scheppach zijn minder maartv zeker geen slechte machines. Scheppach heeft het de laatste 15 jaar moeilijk. Failliet, doorgestart, importeur gestopt, failliet etc. Zelf heb Ik 3 Jaar geleden Een nieuwe Scheppach basato 4 gekocht. Werkt goed.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ik heb een 7 jaar oude Scheppach HA2000 afzuiging die ik gebruik voor mijn vlak/vandiktebank en mijn lintzaag.
Voldoet prima en nooit problemen mee gehad.
Maar dat apparaat is misschien niet te vergelijken met een Scheppach die nu geproduceerd wordt.
Groet,
Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.