PDA

Bekijk Volledige Versie : American Elm, AKA White Elm

Leo Van Der Loo
01-06-15, 00:33
Dit is een lagere schaal gedraaid uit White Elm, een van de voor gedraaide stukken dat Ik uit een oude dikke Elm/Iep gedraaid heb, je vind deze dikke Iepen hier niet meer, vroeger stond het hier vol met deze dikke oude Iepen.

Ze waren voor hun vaas vorm erg gewild as schaduw gevende bomen langs de wegen maar die zijn nu allemaal verdwenen, er zijn nog steeds Iepen, omdat ze all vroeg zaad maken en deze makkelijk uitschiet, maar voordat ze wat groter zijn sterven ze af, doordat ze de Iepen ziekte krijgen.

Deze schaal is 33 X 7 cm, al vanaf Sept. 2006 part van mijn stash van voor-gedraaide schaalen, en nu afgewerkt, finally :)

31431 31432 31433 31434

MarcelG
01-06-15, 08:10
Leo heel erg mooi, had het er gisteren met toxic nog over dat het eigenlijk waanzinnig luxe is om het zo lang te laten liggen, maar het resultaat is echt top!

sirjacobsd
01-06-15, 18:46
Mooi schaaltje Leo.

Wim Kluck
01-06-15, 19:18
Klassieke vorm. Mooi.

Leo Van Der Loo
03-06-15, 03:48
Leo heel erg mooi, had het er gisteren met toxic nog over dat het eigenlijk waanzinnig luxe is om het zo lang te laten liggen, maar het resultaat is echt top!

Thanks Marcel :), Ik ben blij dat Ik all die stukken heb gedraaid toen Ik het hout kon vinden en de energie had om all die extra stukken te draaien, ja ze hebben veel langer gelegen en gedroogd dan wat nodig is, en heb er veel meer dan Ik ooit zal kunnen afwerken, maar Ik heb de ervaring en genoegen er van gehad met het maken van al die stukken :)

Leo Van Der Loo
03-06-15, 03:49
Mooi schaaltje Leo.

Thanks Jacob 31570

Leo Van Der Loo
03-06-15, 03:51
Klassieke vorm. Mooi.

Dank je Wim :)