Dagje brabandt

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Nou vandaag eindelijk ingegaan op de leuke uitnodiging die ik kreeg van medeforumlid Rien1
om eens een dagje bij hem langst te komen

nou bij binnenkomst was ik al een beetje van mijn melk
wat een mooie stukken staan daar in huis
de foto's doen zijn toch iets anders dan the real deal
Dan na een bakje koffie naar de werkplaats :)
Nou na de rondleiding langst het mooie hout en de voorgedraaide schalen
en ondertussen natuurlijk een spervuur van vragen van mij

Waar ik elke keer een zeer geduldig antwoord kreeg
enorm leuk om Zo veel bij te leren over het draaien
ondertussen waren we aanbeland bij de killinger WOW
dit is echt wel een droom van een bank
Rien heeft me vooral veel laten zien over hoe juist goed snijdend te draaien
we zijn samen begonnen aan een klein acacia schaaltje
hier heb ik een goede tennon voor mijn chuck ( die ik bijhad en waar ik de tennon nooit passend kreeg )
gemaakt die echt mooi paste :) lukte thuis nooit
het waren maar kleine opmerkingen van Rien maar elke ervan zorgde dat dingen juist wat makkelijker en vlotter draaide :)
terwijl ik aan het oefenen was heeft Rien wat beitels van mij die ik zeer slecht geslepen had terug netjes en scherp gemaakt
waarvoor nogmaals dank Rien :)
nou vooral door mijn vele vragen en door het goede gezelschap was de dag best voorbij gevlogen
dus het voorgedraaide schaaltje maar mee naar huis
en thuis merkte ik pas echt hoeveel ik van die paar uren heb opgestoken
ik heb veel meer contole over mijn beitels en het acacia schaaltje is kwa afwerking voor mij het best gelukt van mijn draaiwerken tot nu toe
En ik ben echt niet lang aan het schuren geweest :)

Het was de bedoeling om de tennon weg te draaien
maar ik vond het leuk om die er hier aan te laten het blijft de eerste die goed gelukt is dankzij Rien
op deze manier blijft het een leuke herinering aan een leuke dag
ik ben erg blij dat ik Rien heb leren kennen :)
mvg tom
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 191

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Heel mooi gebaar.
Dit doe ik ook heel veel en het pleziert u als je een ander gelukkig kan maken.
Wat kan een mens mooi zijn van binnenin.
Repect Rien.
Tom, ik ben er meer dan 100% zeker van dat je hebt genoten van een heel goede, grote leermeester.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Als u deze cowboyhoed tegenkomt dan weet je vanaf nu dat onze Tom uit Maastricht eronder zit.
tom uit maastricht.jpg

Het was ook voor mij een erg leuke dag.
Het is ontzettend mooi om te zien dat in onze toch wel wat "oude" houtdraai-wereld weer eens wat jonge enthosiaste talenten rondlopen.
Enorm leergierig. Dingen die hij zichzelf allemaal met of zonder hulp van you-tube filmpjes heeft aangeleerd moesten hier en daar worden bijgestuurd.
En iedereen weet dat het moeilijk is om dingen die je verkeerd hebt aan geleerd bij te sturen maar Tom deed dat feilloos.
Daarom ben ik er zeker van dat we met hem weer een zeer gedreven houtdraaier bijkrijgen.
Voor mij was het ondanks het feit dat ik in mijn werzame leven altijd een slechte leermeester was (ongeduldig) een genot om Tom een beetje verder op weg te helpen.
En natuurlijk is een dagje te kort om alles te leren maar ik heb het wel als heel positief ervaren.
Veel succes Tom, ook in het dagelijkse leven en ik hoop dat het met jullie eigen huisje (met grote tuin) ook goed komt.
Wij zien elkaar zeker nog wel eens.

Droetjes en veel draaiplezier.
Rien.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.726
2.587
Gaanderen
Rien goed initiatief. Je hoeft niet alle fouten eerst zelf te maken een beetje hulp werkt veel beter. Zelf veel oefenen en dan weer een lesje om een stapje hoger te komen en de foutjes eruit te slijpen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.