Vrijmarkt scores

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Wie van jullie heeft nog mooie aankopen gedaan op de vrijmarkt?

Ik heb er in ieder geval een goed dagje gehad, heb er onder andere een ferm werkbankslijpmachine, 12 oude avegaarboren waarvan ook een paar van Nooitgedagt, een ouderwetse houten spookschaaf, een paar G-klemmen, een Wardo toffelzaagje, een oude kapzaag, en een angulus blokhaak, een hoekinstelmal van Sandvik en nog wat kleine dingen gekocht, en uiteraard flink afgepingeld! Beitels heb ik helaas helemaal niet gezien.

Foto's volgen nog, ik ben benieuwd naar jullie scores!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
wow da's een beste lijst!! helaas heb ik de hele dag gewerkt. ben erg benieuwd naar de foto's!
hoe gaat het met de laatste timmerprojecten? ben erg benieuwd hoe de stoelen geworden zijn
rick
 

alm

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
36
0
pffft, ik ben de hele stad door gestruind maar werkelijk geen beitel, schaaf of wat dan ook.

verkeerde stad denk ik ;)

Alm
 

alm

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
36
0
hahaha klopt wel Hans,

volgend jaar maar bezoekje weer aan Amsterdam,, ;)

Alm
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb in Joure op de vrijmarkt een in redelijke staat verkerende grote houten rijschaaf van Nooitgedagt gekocht. Wel wat beschadigd maar ook compleet en dat voor 4 euro. Foto komt nog.

jaap
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik moest zelf werken, maar volgens mijn vriendin stond er een leuke mini houten werkbankje.
Was leuk voor ons zoontje, maar het menneke is net drie weken oud dus zal vaders tzt zelf wat in elkaar timmeren. Verder zou hier ook geen gereedschap te koop zijn, alleen speelgoed en allerhande prullaria.
 
A

Athanor

Guest
Goed gescoord Wilco!

Die slangeboren moet ik ook nog eens op de kop zien te tikken, ik heb nog wel de booromslag, maar de boren zijn pleiter :(

Fons
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
jpandriesse zei:
Die buks is je andere hobby? :pquote]

Ja, schietsport is ook een hobby van me, niet bij een vereniging, maar gewoon thuis. een paar jaar terug heb ik er een hangbord voor gemaakt die nu op mijn slaapkamer aan de muur hangt.
Het is trouwens een gamo CFX 4,5 mm met Norconia telescoopvizier voor diegene die daar belangstelling voor heeft.

Athanor zei:
Goed gescoord Wilco!

Die slangeboren moet ik ook nog eens op de kop zien te tikken, ik heb nog wel de booromslag, maar de boren zijn pleiter :(

Fons

Gaten boren met deze boren en een booromslag is echt mooi werk. De schroef in de punt trekt de boor door het hout, en het gaat vele malen sneller dan ik verwacht had. Met een blokhaakje ernaast kun je ook nog eens heel nauwkeurig boren. M'n electrische boor heeft het toch echt afgelegd tegen de booromslag na deze aankoop. ;)

Attached files
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Woodworker zei:
Ja, schietsport is ook een hobby van me, niet bij een vereniging, maar gewoon thuis. een paar jaar terug heb ik er een hangbord voor gemaakt die nu op mijn slaapkamer aan de muur hangt.
Het is trouwens een gamo CFX 4,5 mm met Norconia telescoopvizier voor diegene die daar belangstelling voor heeft.

Ik heb het recent ook opgepakt. Ik ben begonnen met een Gammo 640 Shadow zonder kijker (met keep/korrel dus) en heb sinds korte tijd een Weihrauch HW90 5,5mm, met Intensity Optics kijker.
Vooralsnog schiet ik ook enkel in de tuin, maar ik wil binnenkort wel een aantal keer een sv gaan bezoeken om mezelf wat te verbeteren.



Nu maar weer ontopic :mrgreen:
 

Anand

Nieuw lid
11 mei 2010
16
0
Niet van de vrijmarkt maar vrijdag bij de kringloop gekocht voor 10 euro, was zo verroest dat je haast dacht dat het een stuk spoorrails van een zoutmijn was, dus maar in (elektrolytisch) bad gedaan. En zonder enige moeite ziet het er weer netjes uit. De zijgeleiding zat er wel bij, alleen die andere niet, en een kleine hap uit de bijtel.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.