Mijn nieuwe draaibank

Tool1

Actieve deelnemer
26 jun 2014
95
0
De lier
image.jpg
Na een tijd hier op het forum veelmooie draaiwerken gezien te hebben maar eens een echte draaibank gekocht
En nu veel oefenen
zondag eerst maar een voorraad hout inslaan in zwolle
grt eelco
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Inderdaad een mooi draaibankje.
Net zoals Nico hierboven aangeeft, benieuwd naar de eerste resultaten.
Tot zondag op het feestfestijn in Zwolle.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Tool1

Actieve deelnemer
26 jun 2014
95
0
De lier
Kan iemand mij uitlekken waar het indexeren voor dient
de bank is een jwl 1221vs
Dient dit om je werkstuk vast te zetten in Een bepaalde positie om dan het te kunnen afwerken?
grt eelco
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Nou word bijvoorbeeld gebruikt als je
gaten zou willen boren in de zijkanten van je stuk op gelijke afstand
denk bijvoorbeeld aan een karrenwiel tot nu toe heb ik er persoonlijk nog geen ervaring mee
maar het was ook een van mijn eerste vragen nadat ik mijn nieuwe draaibank tegoei had bestudeerd :)
ik ben er zeker van dat de meer ervaren draaiers nog meer toepassingen hebben
in ieder geval veel draaiplezier op je mooie bank
mvg tom
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.841
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Idd. Voor stationaire bewerkingen, met name die welke onder meerdere hoeken herhaald moeten worden. Overigen zou ik er voor kiezen om de 'barrel(s)' van een pen (datgene wat je van hout of kunststof draait) 'proud' te houden zoals de engelsen zeggen - dus met een diameter die juist wat gróter is dan de metalen hardware waar het op aan moet sluiten.
 
Laatst bewerkt:

Tool1

Actieve deelnemer
26 jun 2014
95
0
De lier
Tom dank je voor de uitleg ga er zeker plezier van hebben
jan hoop dat ik een goede keus van machine gedaan heb draajt heerlijk rustig en stil hoop morgen een hoop ideeën op te doen kom zeker ff bankhangen bij je
henkverhaar ga ze zeker wat dikker maken en ook war langer pen steekt er nu iets te ver uit maar zijn de eerste probeersels
kids zijn er iniedergeval super happy mee
grt eelco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.