Waxine sfeerlichtjes.

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Vandaag nog een 6-tal waxine sfeerlichtjes gedraaid uit wat restjes moabi.
Deze houtsoort kan een irriterende geur geven tijdens het draaien.
Ze zijn afgewerkt met SHELLAWAX.
Deze komen ook mee naar Zwolle bij Masave op de opendag nu komende zondag 31 mei '15.

P5251106.jpgP5251115.jpgP5251108.jpgP5251113.jpgP5251109.jpgP5251110.jpgP5251111.jpgP5251114.jpg
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Leuk gedaan Didier, zitten wel wat uitdagende vormen tussen! En puur alleen Shellawax? Meerdere lagen?

Meranti gebruik ik als oefenhout, wat een ellende is dat zeg, splinterspul :). Het dakje van dat vogelhuisje bij mij was er van gemaakt.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Die zien er leuk uit
Het hout lijkt een beetje op het merantie wat ik een tijdje terug van Hans gekregen heb
Is dit ook een merantie soort ?
Mvg tom

Het lijkt inderdaad op meranti, maar het heeft een heel sterke geur bij het draaien en het is veel taaier om erin te draaien.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Leuk gedaan Didier, zitten wel wat uitdagende vormen tussen! En puur alleen Shellawax? Meerdere lagen?

Meranti gebruik ik als oefenhout, wat een ellende is dat zeg, splinterspul :). Het dakje van dat vogelhuisje bij mij was er van gemaakt.

Wim, ik had deze mee naar Zwolle.
Het is inderdaad puur shellawax en meerdere dunne lagen op elkaar.
De voorwaarde is zeer fijn gaan schuren tot korrel 400 bijvoorbeeld.
Meranti draaien in geen goed keuze vind ik qua houtsoort.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Wim, ik had deze mee naar Zwolle.
Het is inderdaad puur shellawax en meerdere dunne lagen op elkaar.
De voorwaarde is zeer fijn gaan schuren tot korrel 400 bijvoorbeeld.
Meranti draaien in geen goed keuze vind ik qua houtsoort.

Qua meranti, helemaal met je eens. Ik heb echter een bergje gehad van iemand en gebruik het puur ter lering en vermaak, ik merk dat met 'normaal' hout werken een stuk prettiger en makkelijker is. Zeer binnenkort ben ik door dat bergje heen, gaat best snel, ik oefen er tolletjes enzo mee welke ik beloofd heb aan mijn nichtje welke lerares is op een school voor kinderen met een beperking.
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Ik ben het toch niet helemaal met jullie eens over de meranti.
Er zullen zeker houtsoorten zijn die zich beter draaien dan meranti.
Maar ik maak regelmatig werkstukken uit meranti en blijf de kleur ( zeker bij dark red meranti) mooi vinden.
Ik heb er onlangs nog een paar paashazen uitgedraaid perfect.
En natuurlijk voor mij een voordeel dat ik een behoorlijke voorraad hebben liggen geheel droog en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.

Uiteraard blijft het een kwestie van smaak.

mvgr hans
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Ik was ook erg onder de indruk van de merantie
Hans :)
en inderdaad het is leuk om een droog blokje te hebben om te draaien
maar als ik zie hoe mooie het af te werken is ga ik hier zeker nog verder mee experimenteren
ik denk wel dat het inderdaad een moelijkere houtsoort is om te draaien
maar ik hou wel van een uitdaging :)
mvg tom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.