Scheppach HMT-260

ulle

Nieuw lid
16 nov 2014
2
0
Hallo goedemorgen allen,
Ik heb sinds een paar maanden een vlak/vandikte combinatie machine in bezit welke redelijk werkt maar niet is voorzien van enige afzuiging.
Weet iemand een aftermarket oplossing of een zelfbouw tip om hier een adequate aansluiting op te maken? Mn hele werkplaatsje zit onder de krullen namelijk als ik wat heb geschaafd, erg vervelend.
Kan ook via Scheppach geen kappen vinden of iets.
Thanks
 

ulle

Nieuw lid
16 nov 2014
2
0
Bedankt voor je berichtje Wim, het probleem is eigenlijk dat de machine geen 'officiële' aansluiting heeft voor een afzuiger. Er zit een soort platte mond op over de gehele breedte van de messen die de spanen weliswaar uit de machine werkt maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb dus zelf de Hmt260 maar zag bij de Hms260 (nieuwe versie?) wel een soort kap die je kan gebruiken om een slang op aan te sluiten, maar vind +/- €70,- voor een stukje plastic beetje too much, helemaal omdat ik geen idee heb of het gaat passen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Neem even contact op met die jongens van scheppach. Ik kan het me niet voorstellen dat ze niet de mogelijkheid hebben om een 10cm slang op de machine aan te sluiten. Je krijgt echt bergen troep.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
plaats even foto van je uitwerpkap, die plastic kap past waarschijnlijk perfect, zit als het god is in het midden van jouw uitwerpkap een sleufje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.