Voorstellen

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Hallo houtbewerkers,

Ik ben Geert, 21 jaar oud, woonachtig in Overijssel en ben Timmerman van beroep
Ik ben eigenlijk altijd wel bezig om iets met hout te bouwen/maken! :D
Binnenkort ga ik van start om een eigen werkplaats (uitbreiding garage) te bouwen zodat ik beschik over circa 35 m2
Zit nog met de vragen welke machines ik moet gaan aanschaffen, heb minimaal een vlak/vandiktebank nodig, en hoe het precies zit met krachtstroom etc. schijnt nogal prijzig te zijn.
qwa electrisch handgereedschap zit het volgens mij wel goed, ik ben nogal een fan van het merk Festool...

Ik hoop hier nog veel van jullie te leren, en wie weet kan ik jullie ook nog eens ergens mee verder helpen.

Attached files .jpg]
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Geert,

Welkom bij de club!
Als al die systainers zijn gevuld, zit het wel goed met je (electrisch) handgereedschap ;)
Ik denk dat je als timmerman vast wel weet wat voor stationaire machine's je nodig hebt.
Verder hangt het natuurlijk helemaal af van wat je wilt maken van hout.
Met puur handgereedschap (hoeft niet persé Festool te zijn) kun je al van alles maken.
Als je van plan bent het ambacht uit te voeren, ben je verder niks nodig.
Het is dus maar net wat je wilt, zwaluwstaart kistje maken met een kapzaag of een mdf-kast met de freesmachine.
Een vlakvandikte bank is natuurlijk wel handig om je planken netjes te krijgen.
Hierover is elders op dit forum al veel geschreven. Je kunt even de zoekfunctie gebruiken (rechts boven in het scherm)

Veel plezier met het zagen, schaven en verder bewerken van hout.

Kor
 
A

Athanor

Guest
Hallo Geert,