Waar vind je iemand met een vandikteschuurbank / oscillerende schuurbank?

Grain

Nieuw lid
22 mei 2015
4
0
Hallo Woodworkers,

Ik vroeg me af of iemand me kan helpen met een adres waar men een vandikteschuurbank / oscillerende schuurbank heeft, liefst in / rond provincie Utrecht. Ik ben bezig met enkele vensterbanken en tafelbladen van Mixed wood maar het blijft lastig om ze echt vlak en glad te krijgen. De breedte van sommige delen is ongeveer 700mm.

Bedankt alvast voor je reactie.

Met vriendelijke groet, Grain
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
probeer n kastenbouwer/meubelmaker/ interieurbouwer ; sommigen hebben een grote schuurbank staan...
 

Grain

Nieuw lid
22 mei 2015
4
0
Hallo eug3ne,

Goed idee, zij het dat ik er al ca. 25 heb aangeschreven en gebeld. De meeste geven aan het te druk te hebben om dit voor een particulier te dunnen doen. Waar andere bedrijven aangeven dat ze bang zijn voor ijzerwaren in het hout, terwijl dit echt van de houthandel komt.

Vandaar deze vraag op het forum, hopende dat iemand gericht kan zeggen waar ik met redelijke zekerheid dit zou kunnen laten doen.
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
156
Zutphen
probeer timmerfabriek die hebben vaak wel een schuurmachine die die breedte aan kunnen; Driessen Orionstraat den haag heeft het voor mij gedaan
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Schaven kan ik tot 500mm breed...... Wanneer ik bv een tafel maak dan maak ik die altijd uit 2 a 3 delen...die kan ik nog schaven...de laatste lijmnaad is dan "lang leve de bandschuurmachine"

Ik wil je best helpen met gladmaken maar helaas hebben we geen schuurmachine.....nog niet....voor t einde van de zomer staat er wel eentje...
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Als je op youtube zoekt naar "router planing sled" dan zie je een techniek waarmee je met een bovenfrees grote oppervlaktes vlak kan frezen, steekt wat tijd in maar vlakschuren met een breedbandschuurmachine ook. Die nemen amper 0,2mm per gang af en die schuurbanden kosten honderden euro's en gaan niet extreem lang mee. Had ik er één dan zou ik ook tweemaal nadenken voordat ik er iets doorsteek dat ik niet zelf heb gemaakt.
 

Grain

Nieuw lid
22 mei 2015
4
0
Allen, bedankt voor de reacties.

Ik ga mijn geluk proberen in Soest en anders toch nog maar wat andere timmerbedrijven aanschrijven.

Als iemand nog concrete adressen heeft; méér dan welkom.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Als je ze gaat schrijven of zelfs bellen denk ik dat je minder kans maakt dan als je met je plankjes op de stoep staat. Direct contact werkt vaak beter en ze kunnen dan zien hoe onschuldig het allemaal is.
 

Grain

Nieuw lid
22 mei 2015
4
0
Hi Seek,

Klinkt achteraf als een open deur maar ik had me dat niet gerealiseerd.

Vanzelfsprekend hou ik me aanbevolen voor concrete adressen

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.