Taxus kaarsenstandaard voor 2 kaarsen

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Voor mijn dochter een kaarsenstandaard gemaakt.
Moeten 2 kaarsen in staan, was de opdracht en moet komende zondag klaar zijn.
Had dus anderhalve week de tijd, is voor mij te kort.
Dus tegen mijn dochter gemopperd, maar toch gaan maken.

Het is geheel van Taxus gemaakt.
Had nog goed droog hout leggen en heb daar de benodigde stukken uitgehaald.
Pootjes heb ik samengesteld en met de haakse slijper met de sabre-tooth erop, vorm gegeven.
Moet nog in de olie gezet worden en de gaten voor de kaarsen moeten nog geboord worden.

IMGP3163.jpg
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik zal nog wat foto,s maken van uit andere hoeken.

Rien, had ik er niet ingezien, maar komende zondag staat hij bij een doopdienst in de kerk, dus een kop komt er echt niet op.:D
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Het idee is in ieder geval goed vind ik.
De pootjes een elegantere, verfijnde vorm geven zou zeker heel wat aantrekkelijker maken, denk ik.
Ik zou eventueel een 3-tal kaarsopeningen ingestoken hebben met ieder een afzonderlijk dekseltje erop.
Dit is een beetje mijn visie hierover, maar je hebt zeker goed bedacht op een korte tijd.
Bekijk het als een prototype en je kan het verder gaan uitwerken naar eigen smaak.
Ik zou zeggen, ik wacht op de aanvullingen op uw prototype en 'k ben er zeker van dat dit zeker geslaagd zal zijn naar uzelf toe.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
De opdracht van mijn dochter was, een kaarsenstandaard voor 2 kaarsen herinnering aan haar 2 overleden zoons en 24-5-2015 klaar.
Persoonlijk zou ik hem uit elkaar halen en weer opnieuw opbouwen, of helemaal nieuw maken.
Dan vooral letten op de betere afwerking, zodat alles veel mooier in elkaar past.
De vorm van de poten kan ook lichter, maar heb er geen tijd meer voor.
Om dingen te maken heb ik gewoon veel tijd nodig, die heb ik nu niet.

Het idee ben ik trouwens wel tevreden over.
 
Laatst bewerkt:

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Eigenlijk vind ik hem wel mooi zo. Heeft een ruwe Noordse uitstraling, beetje alsof een modale Viking er zijn kaarsen in moet branden. Ik ben daar wel van, denk zelfs dat als deze heel netjes afgewerkt zou zijn de charme er voor mij al weer af was. Dit is mooi ruig.

Groet, Rob.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
De opdracht van mijn dochter was, een kaarsenstandaard voor 2 kaarsen herinnering aan haar 2 overleden zoons en 24-5-2015 klaar.
Persoonlijk zou ik hem uit elkaar halen en weer opnieuw opbouwen, of helemaal nieuw maken.
Dan vooral letten op de betere afwerking, zodat alles veel mooier in elkaar past.
De vorm van de poten kan ook lichter, maar heb er geen tijd meer voor.
Om dingen te maken heb ik gewoon veel tijd nodig, die heb ik nu niet.

Het idee ben ik trouwens wel tevreden over.

Oké, ik begrijp nu waarom er 2 kaarsen in staan.
Natuurlijk is het vreselijk om zoiets te moeten verwerken voor uw dochter en u.
Sterkte met dit moeilijke moment.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik heb de situatie niet goed uitgelegd.
Mijn kleindochter wordt morgen gedoopt in de katholieke kerk en is nu ruim een jaar oud.
Mijn 2 kleinzoons zijn ruim 3 jaar geleden, op de dag dat ze geboren zijn, overleden.
Daarom de houder voor 2 kaarsen bij de doopdienst
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.