incra TS-LS

fredt

Nieuw lid
13 mei 2015
3
0
Hai iedereen ,

Ik heb een vraagje betreffende de incra TS-LS parallel geleiders !
Is er iemand die deze reeds gekocht heeft (of kennis heeft) ?
Wat zijn jullie bevindingen ervan ? Maar vooral betreffende het verschil tussen de "standaard" of "XL" versie .
De standaard versie is 28" (71,12cm) voor de zaagtafeldiepte is dit de maximum breedte (enkel het "blad") gemeten ?
Of hoe moet ik dit bekijken ?

dank bij voorbaat
fred
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Hoi fredt,

ik heb de langere uitvoering.
Het apparaat bevalt mij zeer goed, ik gebruik hem op mijn MFT tafel met frees en zaag hulpstuk.
Incra spul is erg robuust en nauwkeurig.
Als je in de buurt van ten boer woont, mag je gerust een keer langs komen om te kijken.

groet john
 

fredt

Nieuw lid
13 mei 2015
3
0
Hai John ,

Thanks voor de repons maar ben zelf van herzele (belgie) ten Boer is net ietsjes te ver ....
Het is niet zozeer de korte of lange versie dat ik bedoel . Het is meer het verschil van diepte waar ik op refereer .
De standaart is 28" of 710,12mm , maar vind nergens op de site van incra waar deze maat gemeten wordt .

Ik kan een 2dehands PK 250 van elektra beckum kopen , een nette machine mits enige twijfel over de parallel geleiding ...
Men vraag is dus of deze de standaart TS-LS past op deze tafelzaag .

groetjes
fred
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Het past altijd, de vraag zou eerder zijn of de lange past en dan wel zo dat je van het hele bereik gebruik kunt maken. De lengte is alleen van toepassing op de schuifbalk, met de lange heb je dus gewoon meer bereik.
 

robme

Nieuw lid
11 mrt 2015
1
0
hoi fred,

Ik heb net zelf een 2e hands EB pk250 gekocht en een paar keer mee gezaagd. Voor mijn gebruik (grotere meubels) werkt de langsgeleider prima. Heeft een mooi systeem om aan 2 kanten te klemmen. Dat is voor mij het belangrijkste bij een langsgeleider. Zit trouwens ook te kijken naar incra, maar dan een "miter gage", maar denk dat de sleuven niet overeen komen. Ben wel benieuwd of het incra ls ts systeem past. Er zitten in ieder geval geen schroefgaatjes in mn EB en ik dacht op een youtube filmpje gezien te hebben dat je die wel nodig had.

groet,

rob
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
hoi fred,

Ik heb net zelf een 2e hands EB pk250 gekocht en een paar keer mee gezaagd. Voor mijn gebruik (grotere meubels) werkt de langsgeleider prima. Heeft een mooi systeem om aan 2 kanten te klemmen. Dat is voor mij het belangrijkste bij een langsgeleider. Zit trouwens ook te kijken naar incra, maar dan een "miter gage", maar denk dat de sleuven niet overeen komen. Ben wel benieuwd of het incra ls ts systeem past. Er zitten in ieder geval geen schroefgaatjes in mn EB en ik dacht op een youtube filmpje gezien te hebben dat je die wel nodig had.

groet,

rob
De mitre bar is verstelbaar in dikte en zou in praktisch elke gleuf exact moeten passen.
 

fredt

Nieuw lid
13 mei 2015
3
0
hoi fred,

Ik heb net zelf een 2e hands EB pk250 gekocht en een paar keer mee gezaagd. Voor mijn gebruik (grotere meubels) werkt de langsgeleider prima. Heeft een mooi systeem om aan 2 kanten te klemmen. Dat is voor mij het belangrijkste bij een langsgeleider. Zit trouwens ook te kijken naar incra, maar dan een "miter gage", maar denk dat de sleuven niet overeen komen. Ben wel benieuwd of het incra ls ts systeem past. Er zitten in ieder geval geen schroefgaatjes in mn EB en ik dacht op een youtube filmpje gezien te hebben dat je die wel nodig had.

groet,

rob

Thanks voor de respons Rob ,
Ik ga de incra tools nog wat achterwege laten , voorlopig nog wat uitzoeken wat de beste zaag/frees/werkbank oplossing is . Ben aant twijfelen tussen een EB pk250 met roltafel om dan in te bouwen op een werkbank (met eventueel incra ls-ts) of een iets duurdere robland zaag/frees combiné(1850euro) . Maar met deze laatste zal ik als nog een werkbank nodig hebben .
Het ding is dat men werkplaats maar 3m *2,7 is en dus te klein is om gemakkelijk te werken . Men carport die erop aansluit is wel groot genoeg . Dit wil dus zeggen dat alles op wielen dien te staan om na de werkzaamheden veilig op te bergen ... Maar robland machine is ergens 300kg ... en deze verplaatsen lijkt me geen evidentie (dorpel 5cm)

nog wel wat denkwerk dus ...

grtz
fred
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.