Even niet opletten en...

Zjerardo

Actieve deelnemer
10 mrt 2014
48
0
Vreselijk zoiets.

Maar ik vraag me wel af hoe hij dit dan klaargespeeld heeft met een afkortzaag. Heeft hij dan zijn arm bovenop het stuk hout gelegd en dan beginnen zagen?
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
Ik vraag me af waar het hoofd van die man was om tot zoiets in staat te kunnen zijn en om het pas door te hebben als je je eigen arm op de grond ziet liggen.
Het is een merkwaardig verhaal. hij was er toch zelf bij ?
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Volgens mij is dit een broodje aap van de bovenste plank, je hand eraf zagen is al bijzonder, maar om het dan pas te merken als je iets wilt oppakken, hmmmm, te sterk om waar te kunnen zijn.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Volgens mij is dit een broodje aap van de bovenste plank, je hand eraf zagen is al bijzonder, maar om het dan pas te merken als je iets wilt oppakken, hmmmm, te sterk om waar te kunnen zijn.

Zal wel een prothese geweest zijn :D
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Zal wel een prothese geweest zijn :D

Had zeker al geen gevoel in zijn arm, dat hij het niet gevoeld had.
Erg vreemd want je wilt niet weten wat voor een bloed gespetter het is als je je hele arm doorzaagt, muren en plafond zitten dan echt onder het bloed.
 

WR1944

Oud hout
Of het een broodje aap verhaal is of niet laat ik even in het midden maar ik kan me er theoretisch wel iets bij voorstellen.
Tijdens m'n opleiding UTS vliegtuigtechniek werkten we in een "echte" hangaar aan "echte" vliegtuigen. Zo zouden een klasgenoot en ik een landingspoot van een Harvard demonteren. Het vliegtuig was opgekrikt zodat de wielen vrij waren van de grond. In de Up en de Down positie wordt de poot met hydraulisch bediende stift vergrendeld. Om de poot te kunnen verwijderen moest die schuin naar binnen worden gedrukt. Ik zou de stift uit de poot drukken en m'n maatje zou de poot iets opduwen. Omdat ik me geen tijd gunde om een schroevendraaier te pakken deed ik het met m'n duim. Toen de poot vrij was zei ik dat hij de poot iets moest bewegen maar alles scharnierde zo soepel dat voor ik er erg in had, m'n duim bekneld zat. Door mijn schreeuw liet hij de poot los en ik ging toch maar op zoek naar een schroevendraaier. M'n maatje was ondertussen wit weg getrokken en stond met open mond mij aan te staren. Toen ik de schroevendraaier op wilde pakken glibberde die uit m'n hand. Toen pas keek ik en zag dat er een behoorlijke hoeveelheid bloed uit m'n duim stroomde. Ik pakte snel m'n zakdoek en wikkelde dat oom m'n duim terwijl ik naar de concierge rende. Die wilde een ambulance bellen maar er kwam net een leraar voorbij die een sportwagen had en mij wel snel naar het ziekenhuis zou brengen.
Pas in het ziekenhuis op de eerste hulp afdeling begon ik langzaam pijn te voelen. Tot op de dag van heden verbaast me dat nog steeds. Gedurende zo'n 30 minuten voelde ik geen pijn terwijl het topje van m'n duim over de volle hoogte van de nagel er bijna af lag. 10 jaar later tijdens een reunie kon je het bloedspoor nog zien in de tegelvloer van de hangar.
https://www.youtube.com/watch?v=eZQb9Mvo5zc
Op deze video zie je de beweging van het landingsgestel van een Harvard.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Inderdaad, vooral de adrenaline zorgt daarvoor. Ik zat vorig jaar tijdens werken door een losgesprongen veer ineens klem met mijn hand tussen de veer en de schokdemper van een wagen. Een puntig gedeelte had zich door de enorme kracht van de losgesprongen veer in mijn hand geboord en ik heb mijzelf (halvelings in paniek) losgetrokken/gescheurd... 2 lelijke gaten in mijn hand, bloed in overvloed... Maar de pijn kwam bij mij inderdaad ook pas na een tijdje opdagen richting het ziekenhuis.

Blijft een raar verhaal alleszins, maar ik vond het wel een geschikte wake-up call voor de vele houtbewerkers hier... Never let your guard down!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.